videoclips

Catfolkin s'endinsa en la musicació del poema «Corrandes d'exili»

El grup agafa el poema de Pere Quart per posar sobre la taula la situació d'exili que viuen alguns polítics catalans

En aquest tema hi col·labora Arnau Aymerich d'Ebri Knight

| 01/02/2019 a les 11:15h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, actualitat, videoclips, videoclip, Ebri Knight, Catfolkin, estrena
Catfolkin
Catfolkin | Sergi Paramès
"Com el Vallès no hi ha res", escrivia Pere Quart en un dels versos més famosos de la seva obra. I així s'ha anat repetint amb orgull generació rere generació, fins a convertir-se a dia d'avui en la font primària d'una nova musicació. En aquest cas, és el grup Catflokin qui ha decidit posar melodia a les estrofes del poema "Corrandes d'exili" amb la col·laboració d'Arnau Aymerich d'Ebri Knight


La tria d'aquest text no és aleatòria, els membres de la banda expliquen que han volgut musicar aquesta peça clau de la literatura catalana perquè és un poeta de la seva terra, el Vallès. A més, expliquen que va molt lligat a l'actualitat política catalana, ja que com el mateix Pere Quart va experimentar, parla de la situació d'exili que estan vivint alguns polítics catalans. Per això, al videoclip s'hi pot veure una persona fugint del seu país mitjançant una paleta de tres colors: el blanc, el negre i el vermell. 

Aquesta és la primera vegada que Catfolkin s'aventura en la musicació d'un poema, ja que normalment totes les seves lletres són originals. A més de realitzar aquests exercicis poètics, la formació continua amb la gira del seu darrer àlbum, Que no s'aturi (DiscMedi, 2018), que s'allargarà fins a final d'any. 
 

Catfolkin Foto: Sergi Paramès


COMENTARIS

excel-lent

ElRoig, 01/02/2019 a les 15:39

Bona feina i bona musica! Segueixin així!

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais