videoclips

La nova escletxa jamaicana de Tito Pontet

Estrenem el clip de "Poncho meets Jamaica", un cant a la llibertat i l'alegria

| 30/01/2019 a les 11:00h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, Tito Pontet, EDR Valencià, videoclip, estrena, videoclips
Tito Pontet
Tito Pontet | Jordi Arques
No cal viatjar fins a Jamaica per escoltar-ne les arrels. Ben a prop, concretament a Alcoi, Tito Pontet aposten des del 2013 per un projecte conjunt que uneix estils propers al reggae amb la música llatina. La banda ha encarat l'any amb la presentació d'un EP que té previst veure la llum la segona setmana de febrer. Avui, però, mirem per una escletxa com serà aquest proper EP perquè estrenem el segon avançament del disc, "Poncho meets Jamaica", que ve acompanyat d'un videoclip. 


Aquest tema es basa en el clàssic "Cold Duck Time" d'Eddie Harris, un tema que els va arribar a través del músic de latin jazz Poncho Sánchez, que va manipular com va voler la cançó per incorporar-hi la tornada d'un altre tema, "Everything I Do Gonna Be Funky", d'Allen Toussaint. Segons expliquen els membres del grup, aquesta peça és un homenatge a Poncho en clau jamaicana, "un cant a la llibertat, a l'alegria i a mostrar-nos tal com som". 

Amb la publicació del seu primer EP, Candela (Mésdemil, 2017), la formació ja va encaminar-se a la fusió del reggae, l'ska i el rocksteady amb cadències llatines com la cúmbia o el txa-txa-txa. Després d'haver girat per gran part del territori valencià i per algunes capitals catalanes, Tito Pontet s'ha volgut centrar ara en la gravació de Bon port, un EP que ha estat produït per Lluc Casares i Genís Bou de The Gramophone Allstars Big Band

Pel que fa a la resta de cançons que configuraran el disc, els integrants asseguren que contindrà una instrumental ska-jazz i un bolero, a més del tema que van avançar el passat 21 de febrer, "Bon port". Estem parlant amb els Gramophone d'Alcoi? Potser sí.


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais