440Clàssica&Jazz

Anna Alàs i Jové, al nou número de la revista 440Clàssica&Jazz

La mezzosoprano protagonitza la portada i comenta el seu proper disc

La revista també ofereix un extens reportatge sobre la presència de les dones en la història de la música i una conversa entre Benet Casablancas i Rafael Argullol

Xavier Cester és el nou director de l'àrea de música de l'ICEC

| 06/02/2019 a les 11:12h
Arxivat a: 440Clàssica&Jazz, 440, 440Clàssica, 440Clàssica&Jazz, revista
El número 49 de la revista 440Clàssica&Jazz (febrer-març 2019) dedica la seva portada a la mezzosoprano terrassenca Anna Alàs i Jové, a propòsit de la propera publicació del seu disc Legacy (Seed Music, 2019), on interpreta un repertori de cançó amb obres de Frederic Mompou, Xavier Montsalvatge, Eduard Toldrà, Manuel de Falla i Joan Magrané. A més d'una entrevista amb la cantant, el número també inclou diversos reportatges sobre la presència de la dona a la història de la música europea i catalana, una conversa entre el compositor Benet Casablancas i l'assagista Rafael Argullol sobre la creació de noves òperes, a les portes de l'estrena mundial al Liceu de Barcelona de la seva obra L'enigma di Lea.

La presentació dels Premis Enderrock 2019 de la crítica en la categoria de clàssica i jazz, atorgats al Trio Pedrell i al saxofonista Lluc Casares respectivament; una entrevista amb el director general del Gran Teatre del Liceu, Valentí Oviedo; el capítol de la 'Història de la música catalana' dedicat al segle XIX; una entrevista amb el pianista Miquel Villalba i les seccions habituals de Marcel Gorgori ("Cinc cèntims d'òpera") i de Jaume Biarnés ("La recepta classica") són altres dels continguts que poden trobar-se en aquest número, que inclou a més la revista especial de L'Auditori de Barcelona. 
 

Portada de la revista 440Clàssica&Jazz 49 Foto: Michal Novak



 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais