Videoclips

Estramoni s'estrena amb «Títol esgotat»

Arriba el primer single en forma de videoclip de la banda barcelonina

El seu primer treball, 'Una vida millor', veurà la llum a principi de març

Els discos que vindran (IV)

| 08/02/2019 a les 11:30h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, Estramoni, estrenes, sala Vol, Títol esgotat, videoclips
Estramoni
Estramoni | Marta Mas
Coneixeu Estramoni? Segurament no us sonen de cap disc, perquè encara no han publicat el primer, però com a carta de presentació tenen haver passat pel festival Primavera Club o haver compartit escenari amb un dels seus referents, El Petit de Cal Eril. Avui estrenem el seu primer senzill en forma de videoclip, "Títol esgotat", una cançó de reconstrucció que ens introdueix a l'univers particular del grup.


Aquesta peça és una de les que els defineixen millor com a grup: melodies pop amb lletres cuidades que tenen molt a dir. "Una reivindicació del que queda i no del que hi havia, de com s'esgoten els títols (les distincions que ens atorguen els altres) i de com et reculls per retrobar-te, tot és teu", ens explica Marc Tinés (cantant i lletrista de la formació).

El videoclip, enregistrat a l'Empordà per Blanca Vendrell i Agnès Piqué, vol ser una presentació del grup. Per això, segons Tinés, segueix l'estètica dels vídeos vells que marquen la infància de la formació: "D'algú que ha perdut coses però que vol seguir trobant".

El disc de debut d'Estramoni Una vida millor (Delirics, 2019) surt a principi de març i ha estat enregistrat entre la Bisbal d'Empordà i Barcelona per Òscar Martorell (Da Fak, Sanjays) i masteritzat per Víctor Garcia dels estudis Ultramarinos. Un disc de nou cançons "cuinades a foc lent" que el grup presentarà el 22 de març a la sala Vol de Barcelona.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais