estrenes

Mel i Sucre ens mostren «El cor del bosc»

El grup de música familiar mallorquí es troba en un moment de plenitud i prepara la primera sortida a terres catalanes

| 08/02/2019 a les 20:00h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, Mel i Sucre, EDR Balears, estrena, El Cor del Bosc, estrenes
Mel i Sucre
Mel i Sucre | Arxiu de Mel i Sucre
Després de Cucorba, són poques les formacions mallorquines que han continuat el llegat de la música familiar original illenca. Avui dia a Catalunya trobem molts exemples de grups que han optat per aquest camí en l'àmbit de la creació musical, com ara The Penguins Dàmaris Gelabert. Parlem amb Pere Durán, guitarra i compositor de Mel i Sucre.

El grup format per Jessica Martín i Pere Durán és una dels pocs de música familiar original de Mallorca. Tot i que el projecte ja té prop de deu anys de vida, no va ser fins al febrer de 2016 que començaren a formar la banda que es troba activa en aquest moments i a compondre les seves pròpies cançons.

Pere Durán, membre fundador del grup, explica: "En el nostre cas, na Jessica i jo veníem del món de l'esplai i treballàvem l'animació infantil com un extra. La veritat és que va arribar un moment en què estàvem cansats de les cançons infantils tradicionals, com 'En Joan petit', i hi volíem dir la nostra".

Dit i fet, el desembre del 2016 presentaven el seu primer disc, De colors (Blau, 2016). Aquest treball i la corresponent gira de concerts al llarg de la geografia illenca els dugué a El cor del bosc (Blau, 2018), el disc que presenten ara i del qual avui estrenem un videoclip en directe de la cançó que li dona títol.


La tria del nom Mel i Sucre no és grautuïta, Pere Durán comenta: "A Mallorca diem que algú és 'de mel i sucre' quan a un joc li concedim amablement la llibertat de moure's al marge de les normes i regles establertes, normalment si interpretam que la persona no està preparada per comprendre-les i integrar-les, o simplement si consideram que seguir-les no la farà sentir bé a causa de la seva sensibilitat, tendresa o vulnerabilitat".

L'objectiu del grup en els seus directes és ser el màxim d'inclusius amb tots els espectadors, siguin grans o petits. Per un moment, tots els participants són de mel i sucre i tenen l'oportunitat d'alliberar-se sense pensar en normes o constriccions socials. És per això també que acompanyen cada cançó amb un ball que els assistents poden seguir. Per a qui vulgui tenir l'oportunitat de veure el grup a Catalunya, Mel i Sucre actuaran el proper 23 de març a Bellver de Cerdanya. 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais