Videoclip

El Cohen rockabilly de Morata & Sorolla

Estrenem el videoclip de l'adaptació de "First we take Manhattan" de dos dels components de Los Rebeldes

El baixista i el bateria es reuneixen 40 anys després del naixement de la banda per homenatjar artistes cabdals de la història del rock en un disc

| 18/02/2019 a les 12:15h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, Miguel Talavera, estrenes, Aurelio Morata, videoclip, Los Rebeldes, concerts, Moisés Sorolla
Aurelio Morata i Moisés Sorolla
Aurelio Morata i Moisés Sorolla | Arxiu de l'artista
Just aquest any en fa 40 del naixement de Los Rebeldes, amb el nucli bàsic de Carlos Segarra, Aurelio Morata i Moisés Sorolla dedicant-se en cos i ànima al rock'n'roll clàssic i ortodox. Tot i la distància d’anys, l’amistat entre ells no ha desaparegut. Una bona mostra d'això és el disc acabat de parir entre el contrabaixista i el bateria de la banda en què revisiten clàssics del rock amb bones dosis de complicitat.

Taking a Break (Mitik Records, 2019) és un homenatge als artistes que formen la història del rock particular de Morata & Sorolla. 'Some of the greatest!', com anuncia la portada del seu disc, des de Frank Sinatra fins a David Bowie passant per Elvis Presley, Tom Petty, Richard Hawley o Leonard Cohen. Precisament, la versió del poeta i cantautor canadenc ha estat l'escollida per al primer senzill del disc, del qual avui estrenem el videoclip. "First we take Manhattan" no havia sonat mai tan rockabilly.



El disc només està disponible en format cd a la web de Mitik i a Discos Revolver. La versió en vinil arribarà juntament amb el cd a la resta de botigues a partir del març. L'àlbum té la col·laboració de Miguel Talavera a la guitarra elèctrica, especialista en la tècnica del fingerpicking i amb una àmplia experiència en diferents bandes de rock, country i blues. Talavera completa el power trio rítmic i potent amb què la banda farà els seus concerts de presentació. De moment, han confirmat que podrem escoltar-los el 9 de març a sala Luz de Gas de Barcelona, el 24 de març a la sala Siroco de Madrid i el 24 de maig a la sala Black Note de València.
 

Portada de 'Taking a Break'


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais