festivals

Judit Neddermann i les Balkan, entre les primeres confirmacions del Clownia

El festival impulsat per Txarango també anuncia les actuacions de Mafalda, Tremenda Jauría i Green Valley

La sisena edició se celebrarà a Sant Joan de les Abadesses del 27 al 30 de juny

L'agenda festivalera del 2019

| 22/02/2019 a les 12:00h
Especial: Festivals
Arxivat a: Enderrock, clownia, judit neddermann, txarango, festivals, sant joan de les abadesses, green valley, mafalda, balkan paradise orchestra, tremenda jauría
Judit Neddermann
Judit Neddermann | Michal Novak
El festival de Sant Joan de les Abadesses, organitzat per Txarango, ja comença a prendre forma. La programació completa del Clownia s'anunciarà el 6 de març, però a la primera confirmació les dones agafen protagonisme, amb la fanfàrria barcelonina de les Balkan Paradise Orchestra i el seu primer disc, K'ataka (Microscopi, 2018), i la cantautora maresmenca Judit Neddermann amb el seu tercer disc esplendorós, Nua (Satélite K, 2018).

També hi ha un parell de grups mixtos, la cúmbia-punk dels madrilenys Tremenda Jauría i el rock contundent dels valencians Mafalda amb el nou disc Palabras forman caos (Gaspatxo FestCultura, 2018). Per acabar la primera ronda de confirmacions, també s'hi suma el grup de bascos i catalans de ritmes sincopats Green Valley.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais