Concerts

L'Heligàbal batega fort amb el dotzè Ronda

El cicle portarà al bar musical de Gràcia artistes com Germà Aire, Puput o El Pèsol Feréstec

| 08/02/2019 a les 18:33h
Arxivat a: Enderrock, Blood Quartet, Banani, Opatov, Germà Aire, Puput, El Pèsol Feréstec, Heliogàbal, Ronda, concerts
Germà Aire
Germà Aire | Maria Codina
Un dels enclatges musicals clau del barri de Gràcia i de la ciutat de Barcelona, el bar Heliogàbal, ha recuperat l'activitat des de fa uns mesos. La programació del petit local torna a estar farcida de propostes per veure en petit format i l'exemple més clar que l'Heliogàbal torna a una aparent normalitat és l'aparició del cicle Ronda que arriba a la dotzena edició.

Aquest dimarts 12 de febrer engegarà una nova ronda de concerts que s'allargarà fins el dissabte 16 i que, en aquesta ocasió, no es mourà de l'Heliogàbal. En anteriors ocasions el cicle en qüestió servia per inundar de música diferents espais del barri de Gràcia, aquesta vegada però l'organització del cicle ha decidit centrar-ho tot al bar,  esperant que en unes setmanes s'aprovi la normativa de música a locals de petit aforament que fa pocs dies ha presentat l'ICUB.

Els grups que protagonitzen aquest dotzè Ronda són tots coneguts pel públic de l'Heliogàbal. El dimarts El Pèsol Feréstec oferirà l'últim concert de presentació del seu darrer disc Treure'n rubins (The Indian Runners, 2017), la formació poetico-pop-festiva ja està preparant nou material que sortirà aquesta primavera. El dimecres 13 seran els manresans Puput els que presentaran les cançons del seu últim treball Purga (Hidden Track, 2018), un compendi angelical de melodies i ritmes propers al post-rock i al tribalisme progressiu.

El dijous 14 serà el torn de Germà Aire, el quartet osonenc farà gala del seu flamant disc Sempre (Famèlic / Hidden Track, 2018) que tan bones crítiques ha rebut i que els apropa encara més a l'atmosfera del pop metafísic. Ja encetant el cap de setmana, el divendres hi haurà doble ració de concerts amb el quintet de Cerdanyola Opatov executant la psicodèlia del seu segon àlbum Botánica Oculta (Bcore / Famèlic, 2018) i Bruno Banani mostrant les seves cançons en format banda.

Per últim, dissabte també hi haurà doble ració de concerts: el primer, al migdia, en sessió vermut amb Lluís Cabot que presentarà el seu primer EP en solitari, acompanyat dels músics i amics de la seva altra banda Da Souza i de Jorra Santiago (Jorra i Gomorra). El segon, de nit, quan la formació de música experimental propera a la improvisació jazzística i al sorollisme Blood Quartet oferirà el concert de clausura del dotzè Ronda.

Les entrades pels concerts van dels 6 als 10 euros i es poden adquirir aquí.

Cartell Ronda


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais