videoclips

Alcem la veu contra el maltractament amb el nou senzill de Lasta Sanco

Estrenem el videoclip de la cançó "Agunda", primer avançament del disc de debut del grup de Cervera, que veurà la llum el 15 de març

El primer concert de presentació de 'Perdita Kompaso' (Coopula, 2019) serà el 13 d'abril al Casal de Cervera

| 04/03/2019 a les 12:05h
Arxivat a: Enderrock, Lasta Sancto, actualitat, reggae, videoclip, estrena, maltractament, videoclips, cançó
Lasta Sanco
Lasta Sanco | Arxiu artista
La formació Lasta Sanco (que significa "última oportunitat" en esperanto) es va estrenar l'agost passat a l'Aquelarre de Cervera, un dels aparadors musicals més potents de les Terres de Ponent. Va ser un inici prometedor per a aquest quartet cerverí que es caracteritza pel mestissatge d'estils amb base electrònica, influenciats per grups com Bomba Estéreo, Dub Inc o Zoo. 

Les seves cançons reivindicatives i enèrgiques també incorporen una mescla de llengües corresponent als diferents orígens dels seus components, ja que estan escrites en castellà, català i lingala, llengua centroafricana pròpia del cantant, Bernardo Manzambi. Així, no és estrany que el grup hagi triat l'esperanto, llengua internacional, per al seu nom i el del seu disc de debut, Perdita Kompaso (Coopula, 2019), que vol dir "brúixola perduda" i que veurà la llum el proper 15 de març. Avui estrenem el videoclip d'"Agunda", primera declaració d'intencions del grup.


"La cançó vol ser un crit contra tota mena de maltractament, tant físic com psicològic, tant el que ens infligeixen com el que ens provoquem nosaltres mateixos", explica Manzambi: "agunda no vol dir res, no és una paraula que es pugui trobar a cap diccionari, però a nosaltres ens va agradar i li vam voler donar un significat d'esperança". Pel que fa a la música, el cantant destaca "el tribalisme que evoca la cançó, que es genera a partir de barrejar l'electrònica amb tocs africans".

Lasta Sanco presentarà Perdita Kompaso (Coopula, 2019) el 13 d'abril al Casal de Cervera. És un primer treball de cinc cançons que barregen el reggae, el punk-rock i els ritmes africans, en la línia d'aquest senzill, i que aniran estrenant-se amb els seus respectius videoclips fins al 15 de març. El disc ha estat enregistrat per Xavi Barrero a Woodwave Studio, amb la producció de Xavier Vallverdú i la masterització d'Ultramarinos Mastering.
 

Portada de 'Perdita Kompaso'. Foto: Arxiu artista


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais