crònica

El llegat de Sau reviu al Liceu

L’aventura Sau30 va tenir el seu moment culminant el passat 1 de març al Gran Teatre del Liceu amb un concert antològic

La nostàlgia va conviure amb un repertori que resisteix al pas del temps, amb el record inevitable de la figura de Carles Sabater

Concert de Sau30 al Gran Teatre del Liceu de Barcelona

20 anys sense Carles Sabater

| 04/03/2019 a les 16:00h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, crònica, Sau30, Liceu, Carles Sabater, concert, actualitat
Sau30 al Liceu
Sau30 al Liceu | Xavier Mercadé
Era la idea inicial de Sau30: reunir la banda per fer un concert molt especial al Gran Teatre del Liceu. Però com que els van donar la data amb un any d'anticipació, van decidir fer una petita gira arreu del país per revitalitzar el record de Sau.
 

Sau30 al Liceu. Foto: Xavier Mercadé

 
El Liceu, “una bonica sala de concerts”, tal com la va definir Pep Sala, lluïa les gales d’una nit especial amb un públic que va viure les cançons durant l'època de Sau i que li volia retre-li el millor homenatge en el seu trentè aniversari com a formació. La veu en off de Santi Faro anunciant el concert que el grup va oferir l’any 1996 al Palau d’Esports va ser el tret de sortida d’un directe que va anar més enllà de l’exercici nostàlgic per convertir-se en la revitalització d’un cançoner que ha sobreviscut al pas del temps en la memòria col·lectiva. Cançons com “Tornar a començar”, “Màgic whisky” o “No volíem fer-nos grans” van fer que els records comencessin a reviure.
 

La formació completa de Sau30. Foto: Xavier Mercadé


La figura del vocalista Jonathan Argüelles va saber encaixar perfectament, ja que no va jugar a ser el substitut irreemplaçable de Carles Sabater, sinó que va mostrar personalitat pròpia i, alhora, també va jugar a ser discret quan convenia. “No he nascut per militar”, “Corre, corre’t, corre”, “Tu encens el meu cor” o “Percentatges” van fer entrar el públic en el nucli dur del cançoner de Sau, tot i que la banda de retrobament va aconseguir fer aixecar el públic de la butaca amb “Me’n torno a Sau” o amb l’inevitable “Tren de mitjanit”. El moment més emotiu de la vetllada va ser, sens dubte, quan va sonar “Boig per tu”: l’escenari es va enfosquir, un focus va il·luminar una rosa al micròfon i va sonar solemne la veu de Carles Sabater cantant a la lluna. “Jo ho espero tot de tu” i el clàssic solo final de “Només ho faig per tu” van posar punt final a una nit plena d’emocions i records.
 

Una rosa per suplir l'absència de Carles Sabater. Foto: Xavier Mercadé


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais