Actualitat

Judit Neddermann col·labora al nou disc d'Alejandro Sanz

La cantautora de Vilassar de Mar canta al costat del madrileny a la cançó "Este segundo"

El disc sortirà el 5 d'abril

La música dels Goya i els Gaudí

| 20/03/2019 a les 12:30h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, Alejandro Sanz, Judit Neddermann, col·laboració, actualitat
Judit Neddermann
Judit Neddermann | Michal Novak
Després d'actuar a la gala dels Premis Goya –al costat d'Amaia Romero i Rozalén–, Judit Neddermann sorprèn de nou amb col·laboracions amb artistes estatals. El proper 5 d'abril sortirà a la venda el nou treball d'Alejandro Sanz, on la maresmenca l'acompanya al tema "Este segundo". La seva participació se suma a la d'altres artistes com Camila Cabello, Nicky Jam o Residente.

La història d'aquesta connexió és gràcies a Spotify. Una amiga de Sanz va descobrir Judit Neddermann a la plataforma i la va ensenyar al músic madrileny, a qui va agradar molt la seva veu. "Era una oportunitat tan bèstia, no m'ho podia creure!", comenta la maresmenca. "Els meus pares són molt fans d'ell i jo recordo de petita escoltar-lo molt al cotxe. Tinc molt al cap la portada i les cançons del seu disc, El alma al aire (WEA, 2000). Per mi ha estat molt fort, molt revelador que em tracti d'igual a igual. És una persona molt humil, és molt treballador i un gran músic."

Sobre la cançó "Este segundo", Neddermann no pot avançar res encara, però curiosament el seu segon disc es titula Un segon (Satélite K, 2016); "és una cançó molt maca. M'emociona molt sentir la seva veu i la meva". 

Judit Neddermann segueix de gira amb les cançons dels seus tres discos i properament actuarà a la Garriga (23 de març), Sant Francesc de Formentera (29 de març) i Barcelona (14 d'abril). Paral·lelament, està component cançons noves per al seu proper disc.

 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais