estrenes

Möndo Loco rebenta el compàs del dia a dia

Avancem la cançó "Trenca amb el compàs", un tema que s'inclourà a l'àlbum 'Dueños de Nada', que es publica demà

| 21/03/2019 a les 11:30h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, Möndo Loco, actualitat, estrena, estrenes
Möndo Loco
Möndo Loco | Arxiu grup
D'enganyar el destí i trencar gàbies, la filosofia del quintet de Lleida posa l'accent en el combat contra la precarització i la societat capitalista. Impacients per deixar veure tot el que guarda el seu imminent llarga durada, que han batejat amb Dueños de nada (Calaverita Records, 2019) i que florirà demà, ens avancen la cançó "Trenca amb el compàs". 

Aquest és l'únic tema en català que s'inclourà a la propera referència del grup i tota una premissa per als membres de la formació, que amb aquesta cançó volen animar tothom a "trencar amb l'establert, atrevir-se a pensar diferent, i a buscar l'empoderament interior de manera conscient i introspectiva".



Els lleidatans sumen un nou llarga durada al ja publicat Giramondo (autoeditat, 2014) i als anteriors EPs On Fire (autoeditat, 2013) i Aire fresco (autoeditat, 2016), que ja destacaven amb un mestissatge enèrgic i festiu. La formació, on abans hi havia un dels membres de La Pegatina, afirma que aquest nou àlbum seguirà l'eix vertebrador de la crítica al capitalisme salvatge però que també deixarà espai a la reflexió sobre els dubtes existencials del dia a dia.

Els de Ponent confessen que, en relació als discos anteriors, veuen "una clara evolució del so i de l'estil musical", que ara s'erigeix més rocker, més dur i més directe, ja que fuig de les "grans ornamentacions de les produccions d'avui en dia". Aquest canvi no és fruit de la casualitat, sinó de la decisió que, "davant els temps d'injustícia que corren, on no hi ha lloc per a la metàfora", el missatge i l'estil havien de ser més contundents. 

El quintet presentarà aquesta nova referència el 31 de març al Cafè del Teatre de Lleida, on engegaran una gira que els portarà a més de quinze dates pel territori català i espanyol. 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais