Televisió

De l'escenari al plató, músics convertits en presentadors

Lluís Gavaldà, Halldor Mar i Maika Makovski són alguns dels artistes que presenten programes de televisió i ràdio

El cantant d'Els Pets estrena avui l'adaptació televisiva del seu programa «El Celobert» d'iCat

| 24/03/2019 a les 13:00h
Arxivat a: Enderrock, Miquel Gil, Lluís Gavaldà, Pep Gimeno Botifarra, Halldor Mar, Victòria Maldi, Andreu Valor, Miqui Puig, actualitat, Maika Makowski, televisió, llistes
Lluís Gavaldà
Lluís Gavaldà | Glòria Castellví
De llegir notes musicals a fer-ho amb guions periodístics, hi ha músics que hi entenen en molts llenguatges. Les graelles de televisió i ràdio dels Països Catalans s'estan omplint de programes presentats per artistes que es dediquen, o es dedicaven en un passat, a la música. Fem un zàping pels canals de televisió i les emissores que tenen espais conduïts per cares conegudes del món de la música.

Lluís Gavaldà
El Celobert

Lluís Gavaldà s'afegeix avui a la llista de músics que condueixen programes de televisió. El programa és una adaptació de l'espai que ja presenta ell mateix a la ràdio d'iCat i que porta per nom El Celobert. Respecte a aquesta experiència radiofònica, Gavaldà diu que pateix menys que fent de cantant: "M'ho passo més bé aquí que cantant, no he de patir per si desafino". El vocalista d'Els Pets condueix el programa on sempre sonen dotze temes, seleccionats per ell mateix, que comparteixen un mateix fil conductor. Segons explica el músic, el fet de fer ràdio per ell és "com si Hansel i Gretel entressin a la caseta de xocolata", ja que s'hi sent molt a gust i li deixen fer el que vol. Aquesta nit veurem si la televisió li provoca les mateixes sencaions. 



Halldor Mar 
Katalonski

Provinent d'Islàndia, Halldor Mar va aterrar a Catalunya i se'n va enamorar tant que s'hi va quedar. Vint-i-cinc anys i tres fills després, irromp a les pantalles televisives després d'una llarga trajectòria en el món de la música. L'islandès condueix el programa Katalonski, que roda per tot el món buscant persones no catalanes que han après català i que tenen el cor dividit entre el seu país d'origen o de residència i Catalunya. Aquests personatges porten el nom de 'katalonskis' i, ja sigui per amor o per curiositat, han captivat el públic de TV3. 


Botifarra i Miquel Gil 
Bambant per casa

La recent obertura del mitjà de comunicació públic valencià À Punt porta també cantautors a la plantilla de professionals. Els músics Pep Gimeno 'Botifarra' i Miquel Gil, que van retrobar-se a principi d'any a l'espectacle Nus, tenen la missió en aquesta nova aventura televisiva d'explorar cadascuna de les comarques del País Valencià. Bambant per casa visita les tretze regions valencianes i mostra la seva cultura i gastronomia, així com els seus paisatges més emblemàtics. 


Maika Makovski 
La hora musa

La hora musa és el nou programa que la cantant mallorquina Maika Makovski presentarà a partir del setembre a La 2 de Televisió Espanyola. Aquest espai oferirà les actuacions en directe de bandes internacionals, així com de grups nacionals i emergents. La música mallorquina canviarà la música pel periodisme i s'encarregarà també d'entrevistar els grups convidats. 

Miqui Puig
Pista de fusta

Després de l'època daurada de Los Sencillos, el cantant Miqui Puig va transformar la seva trajectòria mediàtica i va passar de músic a presentador. Les seves aparicions més estel·lars van ser com a jurat als programes Factor X de Telecinco i Tienes talento de Cuatro, on va mostrar la seva faceta més punyent. Abans, però, ja havia estat col·laborant en programes musicals mítics com l'Sputnik de TV3. A la televisió pública catalana també ha fet feina des del volant, en sentit literal i figurat: a Segueix aquell cotxe! entrevistava famosos a l'interior d'un cotxe tot escoltant una cuidada selecció musical. També la ràdio ha vist com Puig feia de les seves; el seu programa Can Tuyus va arribar a les més de 500 edicions. Actualment el podem escoltar a iCat fent el programa Pista de fusta, on el músic s'encarrega de seleccionar els temes que sonen a la seva pista de ball imaginària.



Victòria Maldi
Ara mateix

La mallorquina Victòria Maldi té mig peu a cada disciplina. Si bé segueix llançant discos com a cantant, també presenta programes televisius de màxima audiència. Ara mateix és el programa que condueix Maldi a IB3 i que repassa l'actualitat de les Balears amb reportages i connexions en directe. Però la seva trajectòria mediàtica no comença aquí, ja que la cantant també ha presentat Nit d'èxits, Fent trull, Cada diaLa miradaNo perdis el compàs, aquest últim a TV3 i acompanyada de José Corbacho també com a presentador.

Andreu Valor
GR 7

El cantautor no només coneix el territori valencià a través de la poesia, sinó també mitjançant la geografia. GR 7 és la nova proposta del canal públic valencià, que portarà el músic a seguir rutes per les contrades del País Valencià i a promoure el senderisme com a eina per conèixer la cultura de la regió. L'espai televisiu s'estrenarà a la tardor.


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais