Actualitat

El Clownia, un altre festival que penja el cartell d'entrades exhaurides

La notícia s'ha comunicat deu dies després que es presentés la programació completa de la sisena edició

Tots els secrets del Clownia 2019 al descobert

| 25/03/2019 a les 10:06h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, festivals, sold out, Txarango, Sant Joan de les Abadesses, actualitat, Clownia
Clownia
Clownia | Xavier Mercadé
Ja és tradició que el Festival Clownia pengi el cartell d'entrades exhaurides uns mesos abans de la seva celebració. La sisena edició del Clownia va anunciar el cartell complet fa menys de dues setmanes i aquest divendres passat ja va haver de comunicar que no quedaven entrades.

Del 27 al 30 de juny passaran per la festa de Sant Joan de les Abadesses (el Ripollès) grups de renom com Oques Grasses, Green Valley, Doctor Prats, Itaca Band, Buhos, Joan Dausà, Joan Garriga, Judit Neddermann i la Companyia Elèctrica Dharma, entre altres. Els noms internacionals aquesta vegada van més dirigits a l'apartat del circ, que també té una importàcia cabdal al Clownia. A més, els colombians La-33, un dels principals noms de la música llatina, donaran la nota musical estrangera al festival.
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais