Sona9

El Sona9 destina enguany més de 45.000 € en premis

El certamen destinarà més diners a les gravacions, concerts i promoció dels finalistes

Enguany el concurs porta novetats formatives per als participants

| 08/04/2019 a les 16:30h
Arxivat a: Enderrock, Associació de Músics de Tarragona, Fundació SGAE, Estrella Damm, Generalitat de Catalunya, iCat, TV3, Catalaunya Ràdio, sona9, Enderrock, Sona9, Cases de la Música
Sona9
Sona9
Continua oberta, fins al diumenge 14 d'abril, la convocatòria per participar en la dinovena edició del Sona9 al web www.sona9.cat. El concurs s'adreça a nous talents de la música en català i valora els artistes que encara no tenen una vinculació professional amb el món musical. Enguany es repartiran més de 45.000 euros en premis per a la gravació, producció i promoció de les cançons, a més d'una gira de concerts arreu de Catalunya.

El certamen, que sempre treballa per descobrir nous valors de l'escena, aposta per la formació i creació com a altaveu dels nous artistes, pel que enguany s'ha incorporat novetats per ampliar la formació i l'assessorament dels participants, amb sessions formatives i de projecció al panorama musical. Durant tot el concurs els participants hauran de treballar de valent per arribar a la final, que se celebrarà el dia 20 de novembre a la sala Luz de Gas.
 
Per arribar a la final, però, hauran de passar primer per unes proves que consistiran en uns concerts preliminars que tindran lloc al mes de maig a l'Antiga Fàbrica Estrella Damm, i posteriorment, les eliminatòries de Palma i València amb els elegits de les dues regions. Al setembre arribaran les semifinals, on els 12 classificats actuaran al festival Acústica de Figueres, el Mercat de la Música Viva de Vic, les Festes de Santa Tecla a Tarragona i el BAM Festival de les Festes de la Mercè a Barcelona, en els quals es realitzaran les proves especials.

Ja a la recta final, els cinc artistes escollits pel jurat, faran un concert acústic a les instal·lacions d'iCat i gravaran un tema a Bucbonera Studios. D'aquí en sortiran els tres finalistes que actuaran a la final a la sala Luz de Gas.

Premis del Sona9:
Premi Sona9 – Valorat en 30.000 €
El premi consisteix en la gravació, producció i edició d'un disc en un estudi prodessional, així com una gira de concerts per sales i festivals de Catalunya i una campanya publicitària en els mitjans organitzadors. 

Premi Joventut – Valorat en 3.000 €
El segon premi consisteix en la gravació de quatre cançons en un estudi professional, la distribució digital de l'EP i una gira de concerts per diferents festivals de Catalunya.

Premi Èxit – Valorat en 1.500 €
El tercer premi consisteix en la gravació de dues cançons en un estudi professional i la distribució digital del single

Premi de Votació Popular – Valorat en 1.000 €
El premi es votarà el mateix dia de la final, així que hi optaran els tres finalistes. El premi consisteix en 1.000 € en material musical.

Premi Cases de la Música – Valorat en 5.000 €
S'atorga al grup o solista amb més projecció de futur seleccionat entre els 18 grups classificats de la fase preliminar del Sona9. El premi consisteix en un programa de serveis musicals, el seguiment de la carrera del grup o solista i un ajut en la creació.
 
Gravació 5 cançons finalistes - Valorat en 5.000 €
Cadascun dels 5 artistes finalistes podrà enregistrar una cançó a Bucbonera Estudios amb la direcció de l'enginyer de so Tomàs Robisco i un productor professional. Les cançons seran cedides als autors.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais