entrevistes

Lauren Nine: «El rap és poesia urbana, no té filtre ni esquema»

Parlem amb l'artista barcelonina sobre els seus primers temps en el rap i sobre com encara el concert de la Primavera Republicana, d'aquest dissabte 13 d'abril

La música de la Primavera Republicana

| 10/04/2019 a les 13:30h
Especial: Entrevistes
Arxivat a: Enderrock, Lauren Nine, Primavera Republicana, actualitat, concert, Revetlla Republicana, entrevistes, entrevista
Lauren Nine
Lauren Nine | Arxiu artista
Jove, transversal i feminista, la república del futur estarà liderada per músics amb consciència i sense censures. La Revetlla Republicana, que se celebrarà aquest proper dissabte 13 d'abril al Parc de la Guineueta en el marc de la Primavera Republicana, albergarà actuacions de grups com El Diluvi, Maria Rodés o Gertrudis. El rap, però, també en serà protagonista: la barcelonina Lauren Nine no deixarà ni un gram d'energia a la recambra. Parlem amb la rapera per saber d'on ve i com encara el directe d'aquest cap de setmana.  

Per què vas endinsar-te professionalment en el món del rap?
La meva carrera no va començar amb el rap. Quan era petita volia dedicar-me a ser songwriter, a escriure cançons per a altres artistes. Va arribar un moment de la meva vida que va ser molt dur, a la meva adolescència, i vaig descobrir el rap i el hip-hop. Em va xocar molt perquè era poesia urbana, no tenia filtre ni cap esquema. Em va ajudar a seguir endavant i des de llavors m'ha acompanyat sempre. 

Què caracteritza la teva música?
La meva música és molt energètica, m'agrada molt utilitzar contextos i posar cultura. La considero bastant crua, bastant personal i algunes vegades, desenfrenada. 

I pel que fa al contingut, on poses el focus?
M'agrada molt el tema de la dona. Des del punt de vista de les dones, no parlem de com ens sentim o com ens relacionem amb el món i les coses que ens passen. També parlo de buscar-se a un mateix i de crítica social, per exemple, tot i que també toco temes superflus. 
 

Lauren Nine. Foto: Arxiu de l'artista


El teu primer treball, Andromeda (Santa Tecla Records, 2018), ha tingut molta repercussió. Com ho has viscut?
Em va sorprendre força perquè va agradar moltíssim al públic. Em feia bastanta por publicar Andromeda perquè era el meu primer salt en el pla professional, i era un salt arriscat perquè els temes tenen un contingut molt espès. Crec que a la gent li va agradar el fet que fos una dona qui parlés d'aquestes coses. A més, era una cosa que el cos em demanava.  

Com trasllades aquesta passió als directes?
El meu punt fort en els directes és que soc molt boja, però en el bon sentit! Tinc molta energia i m'agrada molt interactuar amb la gent. Sempre intento fer molt xou perquè la gent connecti, perquè passin una bona estona i perquè entenguin l'estil que faig. Moltes vegades toco davant un públic que no té tendència a escoltar rap, i crec que és una bona manera d'acostar el gènere. 

Com encares el concert de la Primavera Republicana?
Tinc moltes ganes de participar-hi. M'agrada molt la proposta, el fet que tingui discurs, i em fa molta il·lusió perquè porto la banda sencera. Crec que la gent que vingui s'ho passarà molt bé. 


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais