crònica

Alfred García no és de Mart ni de la Terra

El del Prat de Llobregat va oferir ahir un concert a la sala Barts

El músic actuarà a Barcelona el 29 de juny en el marc del Share Festival

| 12/04/2019 a les 12:30h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, Sala Barts, Alfred García, concert, crònica
Alfred García amb Albert Pla
Alfred García amb Albert Pla | Hector Zerkowitz
Un noi neteja les guitarres, a les fosques i pacientment, al llindar de la cortina que separa l'escenari del backstage. En contrast amb aquesta imatge d'artesà minuciós, la ciutat d'Alfred García s'encén i els vianants que esperen a la sala Barts criden en massa. Càmeres, acció i 1016 (Universal Music, 2018) es presenta per fi a Barcelona, en un doblet de directes, l'11 i el 12 d'abril, amb entrades esgotades i una potent banda. 

El del Prat assegura que és estrany, no és de Mart però n'ha agafat un piano recobert de terra roja extraterrestre per als seus directes. Les múltiples guitarres fan pinta de pertànyer a la Terra i, acabades de polir, Alfred les agafa en una primera tongada de concert rocker i enèrgic, amb "1016", "Volver a empezar" i "Que nos sigan las luces", aquesta última omplint de fanalets mòbils la gran multitud de fans emocionats. 

No trepitgen l'escenari de la Barts ni Santi Balmes de Love of Lesbian, ni Carlos Sadness ni Amaia Romero, col·laboradors del disc, però sí que ho fan una Pavvla enjogassada ("Wonder") i un inesperat Albert Pla. L'exconcursant d'Operación Triunfo ho ha aconseguit. Qui ell definia com "un geni, un creador de móns i una de les persones més intel·ligents que he conegut a la vida" ha baixat de Júpiter o d'algun planeta de camp magnètic irònic per ocupar el lloc de la navarresa a la cançó "Tu canción", que l'exparella va portar a Eurovisió l'any passat i que en boca de Pla resulta una mena de sàtira dolça i amistosa.
 

Alfred García amb Albert Pla. Foto: Hector Zerkowitz


Per a la benvinguda a Pla, Alfred es descalça i torna a la superfície metropolitana del seu àlbum. Fixa la mirada a l'acadèmia d'OT amb "Por si te hace falta", que canta sense saber-ho a Roi, que s'amaga entre el públic i que més tard s'afegeix a l'escenari per evocar "la gran família de setze persones" que van formar al concurs. El músic revisita el passat: toca el trombó, desfà l'ànsia triunfita dels assistents amb la cançó "Et vull veure" i baixa a conèixer els seus seguidors.

Alfred García viu entre la Terra i Mart: diu que és estrany però es mostra proper, puja a dalt del piano com ho fan els rockers i baixa les revolucions amb temes tendres i sense artificis. De Mart fins a la Terra, el del Prat no és inabastable, resulta humà tot i que somia en la llunyania. La propera oportunitat per a veure'l a la capital catalana serà al Share Festival, el proper 29 de juny. 
 

Alfred García. Foto: Hector Zerkowitz


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais