Estrenes

Albert Palomar ens descobreix la seva nova sonoritat amb dues noves cançons

Estrenem "Petit" i "Deixant de perdre" del nou disc de l'artista

| 16/04/2019 a les 12:30h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, Plouen, Albert Palomar, Petit, La llosa del cavall, Deixant de perdre, estrenes, Plouen Catximbes
Albert Palomar
Albert Palomar | Oriol Según
Després de cinc anys, Albert Palomar ja té a punt el seu nou disc, que es publicarà el pròxim 26 d'abril i que porta per nom La llosa del cavall (Microscopi, 2019). El tercer disc en solitari del cantant manresà conté les dues cançons que estrenem avui a Enderrock.cat. A "Petit" i "Deixant de perdre" hi podem veure el gir sonor que Palomar ha fet en els seus nous temes, on ha abandonat la guitarra acústica per jugar amb sintetitzadors i bateries distorsionades. 





El cantant assegura que és una persona "optimista de mena", i aquest caràcter el veiem reflectit en les dues cançons que avui estrenem. 'Obre la porta a l'infinit', canta el manresà al tema "Petit", on intenta fer reflexions des de "la perspectiva d'un nen". D'altra banda, "Deixant de perdre" és un tema de superació amb el qual Palomar vol reflectir l'estat d'ànim de "quan et trobes en un moment baix i l'únic que pots fer és anar cap amunt".

Albert Palomar va formar part del grup Plouen, amb qui va guanyar el Premi Enderrock a Millor grup revelació pel seu primer disc, Plouen Catximbes (Propaganda pel Fet!, 2006). L'any 2012 el grup es va dissoldre i Palomar va emprendre la seva carrera en solitari, publicant dos discos d'estudi, No estem sols (Right Here Right Now, 2012) i Cor de bou (Right Here Right Now, 2013). A la vegada que començava aquest nou camí musical també es va aventurar a obrir l'Aviram Estudi, on a més de músic Albert Palomar també exerceix de productor per a altres grups i artistes com Namina o Ian Sala. El cantant ha enregistrat aquest darrer disc al seu propi estudi, i el podrem escoltar per primer cop en directe el 30 d'abril al Tatre Kursaal de Manresa.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais