Estrenes

Toni Xuclà, dues arts i tres històries

Estrenem el segon avançament del disc que posa la banda sonora a l'espectacle ‘Shen Nü i altres tresors amagats’

| 13/05/2019 a les 11:45h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, estrenes, Filmoteca de Catalunya, videoclips, Japó, cinema, Toni Xuclà, Shen Nü i altres tresors amagats, Apressem el pas
Toni Xuclà
Toni Xuclà | Arxiu de l'artista
Avui a Enderrock.cat estrenem la cançó "Apressem el pas" musicada per Toni Xuclà. El tema és el segon avançament del disc Shen Nü i altres tresors amagats (Picap, 2019), que és la banda sonora de l'espectacle del mateix títol que es va presentar per primer cop el passat novembre al Teatre Principal de Sabadell. El projecte barreja música en directe amb tres peces audiovisuals.



El tema que estrenem és un dels que musiquen el primer film, que porta per nom Shen Nü i que es va gravar l'any 1934 a Shangai. Xuclà musica un poema del Shijing, la primera antologia poètica xinesa, traduït per Manel Ollé i que data dels segles VII al X abans de Crist. En aquest projecte, Toni Xuclà s'ha acompanyat d'Eva Kaué (veu i teclats), Oriol Aymat (violoncel) i Ravid Goldschmidt (hang), per posar música als tres films.

Toni Xuclà és l'artífex d'aquesta obra on es mostren tres pel·lícules dels volts dels anys 30 en contextos molt diferents: Shen Nü (Shangai, 1934), El més sublim (Costa Brava, 1926) i Sanko i el pop (Japó, 1934). Són tres peces mudes que se sonoritzen amb la música composta pel maresmenc. Amb un equilibri entre les dues arts, l'obra pretén parlar de tresors, de la bondat, de l'amor i de la família. 

Tot i que ja fa mesos que l'espectacle està en marxa, la presentació oficial d'aquest disc que en conté la banda sonora no serà fins al proper 19 de maig, en un acte a la Filmoteca de Catalunya on els quatre músics de l'espectacle oferiran un concert.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais