Entrevista

Enric Montefusco: «'Diagonal' és el lloc on se'ns ha portat a buscar la prosperitat»

El cantautor presenta la seva segona referència en solitari, 'Diagonal'

Lauren Nine: «El rap és poesia urbana, no té filtre ni esquema»

| 17/04/2019 a les 08:30h
Especial: Entrevistes
Arxivat a: Enderrock, Enric Montefusco, Diagonal, entrevista, República, cançó d'autor
Enric Montefusco
Enric Montefusco | Xavier Mercadé

Una de les novetats discogràfiques que ens ha ofert aquest mes d'abril ha estat el segon disc en solitari d'Enric Montefusco, Diagonal (Primavera Labels / Universal, 2019). L'ex-Standstill presenta deu cançons compromeses políticament que segueixen la línia del primer disc, cançó d'autor política, artesana i corejable. Parlem amb el barceloní, que el proper 16 de maig estarà presentant aquest nou treball a la sala Apolo.



Què representa la Diagonal del teu nou disc i com es contraposa a la Meridiana (Sony Music, 2019) del debut en solitari?
Diagonal d'alguna manera és com una resposta a Meridiana. Meridiana és el meu carrer, l'origen, on he crescut i on he après tot un món. En canvi, Diagonal d'alguna manera és el lloc on se'ns ha portat a tots a intentar sobreviure, buscar la prosperitat i aconseguir un lloc al món. En aquest sentit és una continuació i una resposta complementària a Meridiana. D'altra banda, però, simbòlicament tot forma part d'una unitat que en aquest cas és Barcelona.

Quins nous aprenentatges t'ha donat aquest disc?
Diagonal és un reflex d'un moment nou. Darrerament he anat prenent més consciència política i he entès amb més claredat la relació entre les meves problemàtiques més íntimes i l'esfera política i social que les condiciona.

Arran del teu pas per la Primavera Republicana, per què creus que continua sent important reivindicar els valors de la República?
Els valors de la República són més necessaris i estan més vigents que mai. Avui en dia qualsevol persona que vetlli únicament pel seu interès i pel seu egoisme hauria d'entendre que la fraternitat i els valors que hi ha darrere la República són necessaris i hi hauríem d'estar lluitant.

Com creus que hauria estat Espanya amb uns altres vencedors a la Guerra Civil?
Evidentment si la República hagués prosperat tota la història de Catalunya, d'Espanya, d'Europa i fins i tot del món, hauria canviat. En lloc de ser a la cua d'Europa com som, possiblement seríem al capdavant. Sobretot amb temes de llibertat i avenços com a éssers humans.


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais