videoclips

L'Últim Europeu salta en paracaigudes

El videoclip de la cançó "En venda" forma part del seu àlbum de debut

| 19/04/2019 a les 18:00h
Arxivat a: Enderrock, videoclip, L'Últim europeu, actualitat, estrena, videoclips
L'Últim Europeu
L'Últim Europeu | Arxiu grup
Del desamor de vegades en surt l'oportunitat de saltar en paracaigudes, de sentir-te en caiguda lliure per després alçar-te. Aquest instant és el que vol capturar L'Últim Europeu al seu nou videoclip, de la cançó "En venda", que avui estrenem i que forma part del seu primer llarga durada, Naus espacials i altres objectes per identificar (autoeditat, 2019).

Segons expliquen els membres del grup, els cosins Lacasa, aquest tema reflexiona al voltant de "la fase final d'una relació, en què esperes l'instant perfecte per obrir el paracaigudes". L'audiovisual, creat pel seu amic A. Calcutt, s'inspira en la força de les paraules que més impacte li van causar en sentir la cançó, com 'guerra', 'paciència' o 'confiança'.

 
L'àlbum de debut d'aquest duet de la Ribera Alta del Xúquer es caracteritza per la delicadesa i la sensibilitat que han posat en el procés de creació, ja que parteix de vivències i aventures que han viscut els seus integrants en pell pròpia durant els anys que porten fent música. Els valors de la formació són clars: respecten el que els envolta i situen la naturalitat i la transparència com els pilars de la seva tasca com a músics. 

A dia d'avui, el duet afirma: "Estem abocats al cent per cent en el projecte. Tenim ganes de poder mostrar a la gent el que fem, el que sabem fer i el que som capaços de fer", expliquen entusiasmats. Un bon reflex d'això és la seva agenda de concerts, farcida de noves dates. El 2 de maig, per exemple, obriran en acústic el directe de Pau Vallvé, i seguiran amb la gira l'endemà, el 3 de maig, a Catadau. El dia 17 del mateix mes presentaran en format elèctric el seu disc a la sala Wah Wah de València, una data que esperen amb els instruments a punt.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais