Concurs

Continua oberta la convocatòria del XII Concurs Sons de la Mediterrània

Poden presentar-s'hi propostes fins al 31 de maig

 Clàudia Cabero va ser la guanyadora de la darrera edició del concurs

| 25/04/2019 a les 12:00h
Arxivat a: Sons de la mediterrània, Concurs Sons 2019, Concurs Sons, actualitat, Sons de la Mediterània
Clàudia Cabero
Clàudia Cabero | Arxiu Sons de la Mediterrània
Ja està en marxa el dotzè Concurs Sons de la Mediterrània, adreçat als grups i solistes que renovin la música d'arrel. Poden presentar-s'hi propostes fins al 31 de maig registrant-se a www.concurssons.cat. Els quatre finalistes actuaran a la final, el 10 d'octubre a la Fira Mediterrània de Manresa.

La Fira Mediterrània de Manresa, el Centre Artesà Tradicionàrius, el Grup Enderrock i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya convoquen l'onzena edició del Concurs Sons de la Mediterrània. El certamen està obert als grups o solistes emergents que presentin propostes de folk i música d’arrel de la Mediterrània.

Els grups o solistes que hi participin han de presentar un mínim de quatre peces, originals o versions, registrant-se al web www.concurssons.cat i facilitant les dades del grup a l’apartat ‘Inscripcions’ abans del proper 31 de maig.

De totes les propostes rebudes, el jurat n'escollirà quatre, que actuaran a la final en directe, el dijous 10 d'octubre a la 22a Fira Mediterrània de Manresa. En el transcurs de la mateixa Fira es donarà a conèixer el guanyador del concurs, que obtindrà la gravació d'un disc en un estudi professional, una campanya de publicitat a la revista Enderrock i el web Sons de la Mediterrània, i la contractació a destacats festivals i cicles al llarg de l'any 2019: Tradicionàrius, Fira Mediterrània, Circuit Folc, Música a la Vila del Vendrell, PortalBlau de l'Escala, FIMPT de Vilanova i la Geltrú i Projecte Ethno Catalonia de Joventuts Musicals de Catalunya.

A més, els grups inscrits tindran l'opció de realitzar una estada formativa de producció d'una jornada durant el mes de setembre per treballar –amb un especialista designat per l'organització– la seva implantació a l'escenari, la presentació en directe, etc.

Fins ara han guanyat el Concurs Sons els músics i formacions Grollers de sa Factoria (2008), Amansalva (2009), Tazzuff (2010), Riu (2011), Els Laietans (2012), Inxa Impro Quartet (2013), Mox (2014), Roba Estesa (2015), Criatures (2016), Balkan Paradise Orchestra (2017) i Clàudia Cabero (2018).

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais