Albert Parra serà el nou director artístic de l'Aquelarre de Cervera

El Tarot serà el protagonista de la 42a edició de la festa del foc i la música

La màgia de l'Aquelarre tornarà a exhibir-se al festival Cruïlla de Barcelona per segon any consecutiu

Zoo, la Dharma i Pupil·les són els caps de cartell del 42è Aquelarre de Cervera

| 02/05/2019 a les 13:45h
Especial: Cruïlla
Arxivat a: Enderrock, festivals, Cruïlla, Albert Parra, Cervera, Aquelarre, Aquelarre 2019
Aquelarre 2018
Aquelarre 2018 | Xavier Mercadé
El director de la companyia cerverina Alea Teatre, Albert Parra, ha guanyat el concurs públic per a la direcció artística de la 42a edició de l'Aquelarre de Cervera. El projecte vencedor presenta el tarot com a temàtica protagonista especialment adient per a la festa del foc i de la música de les Terres de Ponent.
                                     
Per vuitena vegada al llarg de la seva història, Parra tornarà a dirigir un espectacle que donarà continuïtat als elements icònics clarament identificats amb l'Aquelarre. Per la seva banda, la música en directe, sota la direcció musical de Manel Pedrós (Blaumut) i interpretada per músics cerverins i membres d’entitats locals, posarà la banda sonora a la representació teatral.
 
En el projecte d'AleaTeatre també tindran un destacat protagonisme les grans estructures mòbils que personificaran figures rellevants dels arcans menors de les cartes del Tarot. La intenció del director artístic serà “vestir la cercavila que té lloc just després de l’Encesa de la Universitat i que condueix l’Aquelarre cap al barri vell de la ciutat de Cervera”.
 
L'objectiu del director cerverí serà també potenciar alhora la continuïtat dramàtica des de l’Encesa de la Universitat fins a la cercavila de les entitats, passant pels moments més característics de la festa a Cal Racó. Finalment, el foc com a component imprescindible de l’Aquelarre de Cervera serà responsabilitat de la colla de Diables de Cervera Carranquers i també serà present a l’espectacle en format menys tradicional.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais