festivals

El Clownia 2019 presenta l'ecologia com la línia mestra de l'Espai Consciència

'El capitalisme mata el planeta' és el lema de l'espai en la seva tercera edició

Xerrades, tallers i espais d'intervenció artística s'oferiran gratuïtament pel voltant de la zona de concerts

Tots els secrets del Clownia 2019 al descobert

| 08/05/2019 a les 14:30h
Especial: Clownia
Arxivat a: Enderrock, Espai Consciencia, festivals, clownia, Clownia 2019, Alguer Miquel, Txarango
Roda de premsa de la presentació de l'Espai Consciència a la Lleialtat Santsenca
Roda de premsa de la presentació de l'Espai Consciència a la Lleialtat Santsenca | Bernat Almirall
El festival Clownia no seria el mateix sense l'Espai Consciència, la carpa on durant els dies de festival (aquest any del 27 al 30 de juny) se celebren xerrades i tallers perquè els assistents es qüestionin la configuració de la societat actual.

Avui s'han presentat les línies mestres del vessant més pedagògic del festival de Sant Joan de les Abadesses. Aquest matí, a la Llaieltat Santsenca, Alguer Miquel (cantant de Txarango, grup impulsor del festival) definia l'Espai Consciència com el lloc que "dona sentit al Clownia i que s'eleva al voltant d'un pilar fonamental: el creixement personal i la consciència que el món és d'una manera, però pot ser d'una altra".

L'edició d'enguany orbita al voltant de l'ecologia amb el lema 'El capitalisme mata el planeta', homenatjant la primera vaga estudiantil contra el canvi climàtic realitzada el març d'aquest any. L'espai serà gratuït i estarà obert durant dos dies de festival, el divendres 28 i el dissabte 29, i es dividirà en quatre zones: la carpa de circ, emplaçament principal on es realitzaran la majoria d'activitats (xerrades, tallers...); la fira de col·lectius i entitats formada per vint parades en les quals diferents organitzacions podran donar a conèixer la seva tasca; l'espai Art en Viu, on es podrà gaudir de creació artística en directe, i la taverna, zona on descansar i prendre un refrigeri sense marxar de l'Espai Consciència.
 

Espai Consciència durant la cinquena edició del Clownia. Foto: Bernat Almirall


També a la roda de premsa d'avui s'ha volgut destacar el compromís del Clownia per predicar amb l'exemple ecològic. Així doncs, es posaran en pràctica millores al festival com l'ús de contenidors diferents per separar residus en la zona d'acampada, gots reciclables a totes les zones del festival i no només al recinte dels concerts, punts de càrrega per a cotxes elèctrics i una línia de lavabos sostenibles.

Entre les temàtiques dels tallers i xerrades que s'hi impartiran hi trobem temes tan curiosos  com compromesos. Permacultura, agroecologia, ioga, la repressió de l'Estat, la consciència de gènere, el conflicte del Sàhara, la glosa en femení o la dansa de la pluja senegalesa seran alguns dels pals de paller d'aquesta tercera edició de l'Espai Consciència.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais