festivals

La bruixa s'apodera del cartell de l'Aquelarre

La dissenyadora segarrenca Neu Sociats és la creadora del cartell

La gran festa del foc i la música se celebrarà del 30 d'agost a l'1 de setembre

Albert Parra serà el nou director artístic de l'Aquelarre de Cervera

| 09/05/2019 a les 15:40h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, bruixes, festivals, Aquelarre 2019, Cervera, Aquelarre, cartell
Aquelarre 2018
Aquelarre 2018 | Xavier Mercadé
L'Aquelarre de Cervera ha presentat el cartell oficial de la 42a edició, una obra creada per Neu Sociats. La dissenyadora segarrenca ha agafat la figura de la bruixa, personatge en el qual s'origina la festivitat cerverina, per crear una imatge lliure, forta i valenta. La bruixa es presenta amb un cos nu femení en actitud desafiant que ha estat inspirada en La Llibertat guiant el poble del pintor romàntic francès Eugene Delacroix

L'objectiu de l'artista era fer un homenatge a totes les dones que van ser acusades de bruixeria i, per tant, van ser perseguides, torturades i assassinades. A més, Sociats també volia crear una figura femenina sense cap connotació sensual ni de bellesa per reivindicar la dona com a individu empoderat i despullat de cànons estètics imposats. 

Des de la regidoria de l'Aquelarre estan molt contents amb el resultat del cartell i amb l'aposta per l'empoderament femení. Després de molts anys amb cartells inspirats en el mascle cabró, un personatge hipermasculinitzat, valoren molt positivament tenir a una bruixa com a única protagonista. La regidoria ha anunciat que la primera setmana de juny es farà la presentació oficial del programa del festival d'enguany a Barcelona i es presentarà la col·laboració amb el festival CruïllaBCN.
 

Cartell de la 42a edició de l'Aquelarre de Cervera


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais