festivals

La pujada al Castell de Montgrí es tenyirà de lila

En la setena edició, la caminada reivindica la igualtat entre dones i homes

Suu i el ​Cor Les Dunes de l’Escola Municipal de Torroella de Montgrí seran les actuacions musicals de la diada

| 11/05/2019 a les 13:51h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, feminisme, Clara Peya, Zoo, Lágrimas de Sangre, festivals, Suu, Albert Pla
Suu realitzarà el concert principal de la diada
Suu realitzarà el concert principal de la diada | Marta Mas
El 19 de maig se celebra la VII Pujada al Castell del Montgrí. Enguany i seguint amb la seva voluntat reivindicativa, els participants protestaran a favor de la igualtat entre dones i homes, fent una menció especial a les preses i exiliades polítiques. La diada és també coneguda per la seva part musical, incloent l'activitat al Festival Ítaca, que en aquesta edició porta l'actuació estrella de Suu. La cantant i compositora serà el plat fort del dia amb el seu estil eclèctic que barreja el pop, el reggae i la rumba, entre altres estils. També es podrà gaudir de l'actuació del ​Cor Les Dunes de l’Escola Municipal de Torroella de Montgrí. Aquesta formació està integrada exclusivament per dones i tancaran l'oferta musical del dia.

La jornada també comptarà amb els discursos reivindicatius de la periodista Natza Farré i la psicòloga i articulista Alba Alfageme. Totes aquestes intervencions vindran acompanyades d'un dinar popular i marinades per un tast de vins DO Empordà. La Pujada al Castell té un preu de 13 euros i porta incloses totes les activitats relacionades amb la Pujada. 

La diada forma part del festival Ítaca. El cicle de concerts de l'Empordà va començar el dissabte 20 d'abril amb una actuació triple a l'Escala formada per Lágrimas de Sangre, Zoo i Suu, i avui mateix tindrà lloc l'actuació de Clara Peya al Teatre de Palafrugell, on presenta el seu nou disc, Estómac (Satélite K, 2019). La programació també conté altres actuacions de primer nivell, com ara les d'Albert Pla, Núria Graham i Diego el Cigala.
 

Cartell promocional de la setena pujada al Castell de Montgrí


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais