Actualitat

Música Global i Universal Music Spain uneixen forces

Les dues empreses firmen un acord per potenciar els artistes de les dues bandes

| 14/05/2019 a les 13:06h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, Universal Music Spain, Música Global, corporativa, discogràfiques, actualitat, indústria
L'acord que han signat avui les companyies Música Global i Universal Music Spain servirà per potenciar la carrera dels artistes que formen part de les dues marques en totes les seves facetes d'activitat: discogràfica, editorial i management.
 
El primer repte de les dues empreses serà el desenvolupament i el llançament de Miki, el músic sorgit de l'última edició d'Operación Triunfo i representant d'Espanya al Festival d'Eurovisió.

Universal és el grup d'empreses internacionals de música més gran, propietari de segells discogràfics i llicències en més de 70 països. Té el catàleg de música més extens de la indústria, que conté la història musical dels últims cent anys dels artistes més populars del món i les seves gravacions.

Música Global és una de les companyies independents líder a Catalunya i actualment és també una de les més importants de l'Estat espanyol. Té gairebé 25 anys d'història i més de 850 referències editades.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais