videoclip

Jamaleònics: «La nostra sonoritat és la nostra singularitat»

Presentem en exclusiva el videoclip de "Yag", cançó que forma part del seu nou disc homònim

| 17/05/2019 a les 14:20h
Especial: Entrevistes
Arxivat a: Enderrock, EDR Valencià, estrena, videoclip, Jamaleònics
Jamaleònics
Jamaleònics | Arxiu grup
Jamaleònics és un grup de fusió que vertebra la seva música al voltant del jazz i la complementa amb estils com el reggae, el funk o el rock. Es van reunir per primera vegada fa més de cinc anys i des de llavors han anat creant un so únic. Per això, han esperat fins ara per publicar el seu primer EP, 'Jamaleònics' (autoeditat, 2019), format per quatre cançons on el grup valencià demostra tot el seu potencial. Avui presentem en exclusiva el videoclip de "Yag" i parlem amb Sara Pacheco (saxo soprano i veus) perquè ens expliqui les intimitats del nou treball.


Jamaleònics (autoeditat, 2019) és el vostre primer disc. Què voleu aportar a l'escena musical actual?
En aquest primer disc hem volgut presentar-nos al panorama musical. És un EP de vint minuts i escaig, i es mou en la línia entre el reggae, el dub i el funk, però sobretot hi predomina un so roots, que ens naix des de ben dins. Aquestes quatre cançons gravades a l'EP representen les arrels de la nostra pròpia música.

Només de sentir la primera cançó ja t'adones que les composicions estan molt treballades. Com ha estat el procés de creació?
De primer, componguérem les cançons sense tindre cap intenció de gravar-les en un disc, només per a començar a fer la nostra pròpia música als concerts. Després d'haver tocat aquestes cançons en els directes, decidirem gravar l'EP i començarem a adaptar-les en un format que ens agradarà per al disc. Vam enregistrar en tres dies les quatre cançons a l’estudi Elefante de València, treballarem molt intensament però molt a gust. 

Us caracteritzeu pel vostre mestissatge de sonoritats. Dins aquesta fusió, quins estils caracteritzen Jamaleònics?
La sonoritat de Jamaleònics és una de les nostres singularitats. Ens agraden molts estils i en toquem molts, també, però és veritat que el reggae, ska, dub, funk i rock són la base. A mi m’agrada dir que som un grup de fusió i punt, fusionem tots els estils que ens ve en gust. En aquest primer disc utilitzàrem una barreja que ens agrada molt: "Música negra mediterrània". No ens agrada classificar-nos en un estil concret, simplement intentem que la nostra música tinga un so Jamaleònics; fem una constant cerca d’un so propi en el qual ens sentim representades.

Tot i aquesta confluència de molts estils, predomina el jazz per sobre de la resta d'influències. Perquè el jazz és l'eix vertebrador de la vostra música?
Nosaltres començarem fa quatre anys fent versions d'estàndards de jazz. Això ens va fer crear una sonoritat propera al jazz clàssic, peròamb el temps ens adonarem que eren altres estils els que ens feien sentir-nos complets. Quasi tots venim de conservatoris de música clàssica, i per tant sempre ens agrada tindre present el jazz.


Quins són els vostres referents musicals en l'àmbit internacional?
Al grup en som vuit, així que la barreja de diferents estils musicals que escoltem cadascú personalment és infinita. Com a grup, algunes de les influències principals són Snarky Puppy, New York Ska Jazz Ensemble i Äl jawala. Aquests tres artistes internacionals i d'un reconeixement altíssim han influenciat més directament la nostra música.

A l'escena dels Països Catalans, trobeu semblances amb algun altre grup?
La veritat és que encara no podem considerar que formem part de l’escena musical dels Països Catalans, no obstant això, hi ha un planter molt bo de grups emergents que estem segures que no deixaran indiferents a ningú. Balkan Paradise OrchestraJudit Nedderman i The Gramophone Allstars Big Band en són alguns exemples.

A l'escenari sou set músics que no pareu de tocar i vibrar en tot el concert. Com valoreu el vostre directe?
Personalment pense que els nostres directes són el punt fort de Jamaleònics. Quasi tota la banda ens coneixem des de fa uns deu anys, i això fa que tinguem complicitat, bon rotllo, i molta energia per repartir als concerts. Ens encanta connectar amb el públic i fer-los partícips del bon rotllo que respirem nosaltres a l’escenari. El nou disc està molt bé, però si de veritat voleu conèixer Jamaleònics, heu de vindre a un concert (o a molts)!

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais