Videoclips

Trast busca una «Nova oportunitat»

Avui estrenem el primer avançament en forma de videoclip del grup del Baix Llobregat

| 24/05/2019 a les 11:40h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, Trast, estrenes, videoclips, Nova Oportunitat, Serem
Trast
Trast | Roser Gamonal
Tres anys després d'haver tret el seu darrer disc, Trast torna amb una nova referència discogràfica, Serem (RHRN, 2019). Aquest nou àlbum arriba amb ritmes més festius i amb un contingut del tot vitalista. La cançó "Nova oportunitat" n'és el primer avançament, i avui l'estrenem a Enderrock.cat, acompanyada d'un videoclip.


'Farem al mal temps bona cara i ens abraçarem', és un dels versos d'aquesta cançó que ens parla de les noves oportunitats, de com tirar endavant quan les coses no ens van bé i de la importància de rodejar-nos de les persones que estimem, alhora que fem una mirada introspectiva per tal de poder sortir de les situacions que no ens agraden. Tal com ens explica Albert Martí, cantant de la formació, "per nosaltres és bàsic lluitar, somiar i estimar-nos, per poder tirar endavant". 

Ja fa vuit anys que Trast es va formar com a grup, i al llarg del temps han anat ampliant el nombre de membres. Diari de matinada (DiscMedi, 2014) i El detonant (DiscMedi, 2016) van ser els primers treballs a tall de presentació de la formació del Baix Llobregat, però ha estat amb Serem quan han pogut fer un treball meditat, ple d'optimisme que també inclou algunes cançons de caràcter més íntim.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais