videoclips

La nit estelada d'Iglú

Estrenem "Estels", la nova cançó del grup barceloní, que publicarà el seu primer EP a finals de juny

| 04/06/2019 a les 12:30h
Especial: Videoclips
Arxivat a: Enderrock, Estelada, estrenes, Iglú, Brot, videoclips
Iglú
Iglú | Pau Padrosa
"Estels" d'Iglú és la cançó que estrenem avui i el tercer avançament que la banda fa del seu primer EP, Per sobre els núvols (autoeditat, 2019), amb el qual es presenta al públic. Aquesta és la cançó més personal i introspectiva del quartet, on ens narren amb imatges costumistes i poètiques la pèrdua d'un ésser estimat. En exclusiva des d'Enderrock.cat presentem la nova cançó, que ve acompanyada d'un videoclip.


L'audiovisual i la lletra de la cançó comparteixen tema i imaginari, amb dos enfocaments diferents i alhora complementaris. La lletra representa de manera íntima el dolor intern i personal d'una pèrdua, que canvia i avança fins que finalment se supera i se substitueix per emoció, força i l'alegria nostàlgica del record de tots els bons moments viscuts. 

Pel que fa a la part audiovisual, l'actriu Alba López és l'únic personatge que apareix al videoclip ,interpretant una noia que fa un viatge amb bicicleta. Aquest trajecte vol ser una metàfora del procés que passes quan perds un ésser estimat. Durant el viatge, la noia va superant les diferents fases del dol que es representen amb diferents accions que realitza l'actriu.

Iglú és una nova proposta que neix a Barcelona arran del Festival Brot, altaveu de la nova generació musical a la ciutat comtal. En aquest concursel quartet barceloní va cridar l'atenció del jurat per la seva proposta artística i la seva capacitat de transmetre un món interior altament desenvolupat. Des de llavors, el grup ha estat treballant buscant el seu so i estil, i durant l'últim any i mig ha estat creant el seu primer EP, cuinant a foc lent cadascuna de les quatre composicions que en formen part. El disc ha estat gravat entre l'Espai Jove Boca Nord i el Tiny Room Estudis de Mataró, llocs on s'han realitzat els enregistraments, les mescles i la postproducció.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais