#Trinca50

Buscant la millor cançó de La Trinca

Vota la teva cançó preferida del trio; els resultats es faran públics d'aquí a un mes

| 04/06/2019 a les 11:45h
Arxivat a: Enderrock, #Trinca50, Trinca50, votació, La Trinca
La Trinca
La Trinca
Un dels grups més emblemàtics del país, La Trinca, ha estat capaç de connectar a través de les seves enginyoses i divertides cançons diverses generacions de catalans. El trio format per Josep Maria Mainat, Miquel Àngel Pascual i Toni Cruz celebra aquest 2019 els 50 anys. Aquest aniversari ha fet que els tres protagonistes hagin rebut enguany guardons com la Creu de Sant Jordi i el Premi Enderrock d'Honor.

A Enderrock estem ultimant una sèrie d'accions per celebrar els 50 anys d'història de La Trinca, i la primera és obrir una votació popular perquè el públic pugui decidir quina és la millor cançó del trio de Canet de Mar. Des d'avui i durant tot el mes de juny ens pots fer saber a través d'aquest formulari quina és la teva cançó preferida de La Trinca. Els resultats d'aquesta votació popular es faran públics a la nostra web i també es publicaran a la revista Enderrock del mes de juliol, i entre tots els participants se sortejarà una subscripció d'un any a la publicació.
   
La Trinca es va formar el 1969 i és una referència ineludible a l’hora de parlar de la música a Catalunya durant els anys setanta i vuitanta. Amb una dilatada producció discogràfica –gairebé 40 discos–, ha deixat en el record referències com Opus 10 (Edigsa, 1976), Nou de trinca (Ariola, 1981) i, sobretot, Festa Major (Edigsa, 1970), esdevingut un clàssic indispensable. La Trinca es va avançar al seu temps. Va rodar el seu primer videoclip el 1970 (“Tots som pops”), onze anys abans de la creació de la MTV i de l’eclosió del gènere; va convertir els seus recitals en espectacles teatrals i va fer el salt a la televisió, on va aconseguir l’èxit amb programes com No passa res (TV3) i Tariro Tariro (TVE) abans de convertir-se en productors intrèpids del món audiovisual. La Trinca va ser més que un grup. Alguns els trobaven poca-soltes pel seu humor gruixut, però també hi havia sàtira, ironia i crítica social. L’alenada d’aire fresc del seu cançoner va asserenar els temps foscos de la Dictadura i de la Transició. Riure, festa major, trempera i, sobretot, moltes cançons que ja són història.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais