festivals

Un estiu de jazz a la Pedrera

El cicle de concerts La Pedrera del Jazz ve carregat amb un cartell basat en artistes catalans i joves

| 05/06/2019 a les 15:30h
Especial: Actualitat
Arxivat a: 440Clàssica&Jazz, La Pedrera del Jazz, jazz, La Pedrera, Gemma Abrié, Manel Fortià, Marco Mezquida, Rita Payés, festivals
Rita Payés i Elisabeth Roma
Rita Payés i Elisabeth Roma | Kris Tina
Les nits d’estiu a Barcelona són sinònim de jazz a la fresca gràcies a la Pedrera. L’emblemàtic espai gaudinià del passeig de Gràcia esdevé amb aquest cicle una talaia sobre la ciutat on es presenten propostes de jazz català consolidat i emergent, cadascuna de les quals disposa de dues nits d’actuació. Cada divendres i dissabte els concerts tenen, a més, un preàmbul en forma de visita lliure a l’àtic de la balena, ubicat a les golfes de la Casa Milà, seguida d’una copa al terrat mentre comença a sonar la música.

Segons Jordi Feixa, de l'Àrea de Cultura, Creació i Pensament de la Fundació La Pedrera: "Els concerts tenen lloc en un espai patrimonial, amb un entorn únic, però no és un espai pensat per fer-hi música, i a més, música que no és de fons, sinó que demana ser escoltada amb atenció. De tota manera, tant el públic com els músics –que són els més exigents– sempre queden sorpresos del so que tenim”.

El cicle porta disset propostes que s'aniran disposant del 17 de juny al 14 de setembre, en les quals el nexe comú és la joventut dels intèrprets. "Una de les motivacions per haver-nos especialitzat en el jazz és que musicalment tenim un talent jove i un potencial molt importants en aquest gènere, però paradoxalment els jazzistes no tenen gaires oportunitats de tocar en bones condicions. Nosaltres volem contribuir en la mesura del possible a combatre aquest desajustament", assegura Feixa. 

Durant el mes de juny podrem gaudir dels arranjaments impossibles per a cinc saxos dels solos de Charlie Parker realitzats per Supersax Project (7 i 8 de juny), la fusió de reggae i jazz de Drop Collective (14 i 15 de juny), el repertori dedicat a la natura i a la vida mundana de Joan Codina Sextet (21 i 22 de juny) i la sensible i dolça veu de Gemma Abrié (28 i 29 de juny).

Els mesos de juliol, agost i setembre també estaran farcits de concerts, entre els quals destaquen el duet basat en la improvisació i els feelings de Marco Mezquida i Manel Fortià, el virtuós Carlos Sarduy trio i el seu latin jazz amb pinzellades de flamenc, les musicacions de poemes mítics d'Eva Fernández Trio o el nou disc de bossa nova de Rita Payés a duet amb Elisabeth Roma, la mare de la trombonista i cantant, a la guitarra. A més, es podrà gaudir d'altres concerts d'alt nivell: Alternilla Jazz Band, Jorge da Rocha trio, Sergi Felipe & Whisper songs, Two Horses, Magalí Datzira, Monique Makon, Raquel Lúa, Miryam Latrece quartet i Joan Mar Sauqué.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais