Estrena

Descobrint el talent d'Ema Jean amb «Wish It was me»

Estrenem el primer avançament del nou disc de l'artista canadenca resident a Barcelona

| 11/06/2019 a les 10:00h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, Ema Jean, estrena, Wish it was me, Montreal, Canadà
Ema Jean
Ema Jean | Jofre Moreno & José Gallardo
No hem d'amagar que Barcelona és una de les capitals europees de la música. Molts artistes d'arreu del món venen a provar sort a les escoles i carrers barcelonins. Chloe Phillips, Davy Lions i la protagonista de l'estrena d'avui, Ema Jean, en són bons exemples. La canadenca presentarà al setembre el seu segon disc i avui ens n'avança una cançó, "Wish It was me".



Nascuda a Montreal, estudiant de jazz a Texas i des de fa tres anys resident a Barcelona, on va acabar els estudis al Conservatori del Liceu. El resultat de tota aquesta polida formació són cançons com "Wish It was me", gravada a mig camí entre les ciutats catalana i canadenca. Amb composicions cristal·lines de pop acústic d'aires jazzístics i fins i tot r'n'b que s'acompanyen d'una banda establerta a la ciutat quebequesa, el d'avui és el primer single de Room for fascination (autoeditat, 2019).

El disc va ser gravat a Montreal durant una tempesta de neu aquest gener passat i s'endinsa en temes profunds com l'anhel d'amor i com aquest s'equilibra. Aquesta piscina temàtica és el lloc on Jean neda compositivament per intentar curar les ferides a través de les cançons. "Que et rebutgin et pot acostar a comprendre't i a connectar-te am tu mateix", diu la quebequesa com a lliçó adquirida fent aquest disc.

Abans del setembre, quan sortirà el seu segon disc, Ema Jean té programats alguns concerts; a l'Hotel Palace de Barcelona els propers 15 i 16 de juny en sessió matinera de vermut, i el 17 de juny al Jazzsí Club de Sant Antoni, també a Barcelona.


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais