Festivals

Tot preparat per la 39a edició del FIMPT

Magnífico, Punt de Malura i Karlos Subijana són les últimes confirmacions del cartell d'enguany

| 13/06/2019 a les 13:31h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, Amsterdam Klezmer Band, Miquel Gil, festivals, Punt de Malura, Claudia Cabero, Karlos Subijana, Magnífico
Magnífico
Magnífico | Arxiu de l'artista
Aquest cap de setmana, del 14 al 16 de juny, tindrà lloc el 39è FIMPT, el Festival Internacional de Música Popular i Tradicional de Vilanova i la Geltrú. Amb les incorporacions de Magnífico, Punt de Malura i Karlos Subijana al cartell es tanca la programació d'enguany i queda tot preparat per a un cap de setmana ple de música a la localitat del Garraf. 

Magnífico portarà els temes del seu nou disc, Charlatan de Balkan (Dom Svobode, 2016), a la plaça del Port de Vilanova. El cantautor i xòuman eslovè ens sorprendrà amb el seu estil eclèctic, mestís entre la música balcànica tradicional i el funk, passant per la música gitana i el pop mainstream. A més, també podrem gaudir de Punt de Malura i la seva visió de la música tradicional catalana, i de l'espectacle Arkakusoak Ametsetan realitzat per Karlos Subijana, que ens instruirà en la música tradicional d’Euskal Herria i diversos instruments de la música d'arrel del País Basc.

Entre les novetats d'aquesta edició del festival es recuperarà l'emblemàtica plaça de la Vila com a escenari central. El diumenge 16 de juny a la tarda hi actuarà Miquel Gil, presentant el seu aclamat àlbum Geometries (Temps Record, 2019), i el precedirà la cantant Clàudia Cabero, guanyadora del Concurs Sons de la Mediterrània 2018, que també presentarà el repertori del nou àlbum que està preparant.

Amsterdam Klezmer Band, grup emblemàtic de la ciutat holandesa i referent europeu amb una música festiva basada en el klezmer –la música de les comunitats jueves del centre i l'est del continent–, al qual afegeixen reggae, jazz, ska, etc. Igualment festius, i tavernaris, són els empordanesos La Puça –anteriorment coneguts com La Puça Diatònica–, que presentaran al FIMPT el seu primer disc, L'any de la picor (U98 Music, 2017). L'acordionista del Camp Guillem Anguera hi presentarà el treball 14 km (DNDiskak, 2017), a més de fer alguna referència al seu disc en solidaritat amb els presos polítics i exiliats Groc (DNDiskak, 2018). El festival també realitzarà un homenatge al cantant de folk nord-americà Pete Seeger en l'any del seu centenari amb diferents celebracions durant tot el dissabte 18 de maig i una exposició dedicada a la seva figura.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais