Actualitat

DiscMedi celebra 30 anys amb la publicació d'un recull biogràfic i crític de la seva trajectòria

El llibre ve encartat en la revista del mes de juny i està escrit pel periodista Jordi Bianciotto

| 13/06/2019 a les 17:30h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, amics de les arts, Els Pets, Antònia Font, Els Manel, Txarango, mishima, Actualitat, discmedi
Imatge il·lustrativa
DiscMedi està de celebració. Nascuda arran de l’expansió a Catalunya del segell balear Blau, la discogràfica catalana celebra el trentè aniversari amb un catàleg que supera les tres mil referències. La companyia barcelonina ha sabut apostar per cadascuna de les generacions musicals de les darreres tres dècades de l'escena musical catalana. Des de l’any 1989, el segell Discos del Mediterrani ha contribuït a la configuració del paisatge sonor català.

Per celebrar aquestes tres dècades s'ha escrit un llibre que serveix com a compendi de tota la història del segell i les anècdotes relacionades a aquest i els grups relacionats. Discmedi Produccions Discogràfiques: 30 anys és una crònica transcrita pel periodista musical Jordi Bianciotto, a través de la qual el lector descobrirà la història biogràfica i també crítica del segell més important de la música catalana. Trenta anys de vida plens de dedicació i felicitat a la feina amb anècdotes dels artistes i els discos editats per DiscMedi, des dels grans èxits de vendes fins a la crisi discogràfica.

Dins l'ampli ventall de la discogràfica catalana podem trobar gran part dels grups referents de l'àmbit català. Va néixer i va fer eclosió amb el rock català d’Els PetsLax’n’BustoBrams i Whiskyn’s, va connectar amb el nou pop català d'Antònia Font i Mishima, va fitxar els grups més emblemàtics del pop-folk incorporant Els Amics de les Arts i Manel, i va enrolar-se amb la fusió i el mestissatge apostant per Txarango. A més d'aquests grans noms, també ha fet incursions amb altres estils més minoritaris, com ara el jazz amb Tete Montoliu o La Vella Dixieland, flamencs contemporanis com Miguel Poveda o grans de la lírica com Jaume AragallJoan Pons o Josep Carreras. Per tot això, DiscMedi s'ha convertit en un nexe d'unió entre generacions i estils musicals, apropant-se a tots ells amb respecte i amor per la música. 

Vols aconseguir el llibre?

El llibre ve encartat dins la revista Enderrock 290, corresponent al mes de juny del 2019. Si voleu saber tots els secrets de DiscMedi i de la creació de molts dels discos més mítics catalans correu al quiosc més proper.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais