Actualitat

«Mister Vivancos? Soc Jennifer López...»

El compositor barceloní Bernat Vivancos explica com va rebre l'encàrrec de fer uns arranjaments corals contra rellotge per a la gira actual de la cantant

La música dels Goya i els Gaudí

| 14/06/2019 a les 11:11h
Arxivat a: 440Clàssica&Jazz, Bernat Vivancos, Jennifer Lopez
Bernat Vivancos
Bernat Vivancos | Michal Novak
El passat 7 de juny va arrencar la gira mundial It's My Party: The Live Celebration, amb què Jennifer López celebra els seus cinquanta anys. Un dels moments apoteòsics dels concerts és aquell en què presenta a la seva filla Emme Anthony, d'onze anys, i, enmig d'excessos escenogràfics molt 'a l'americana', canten a duo "Limitless". Els arranjaments corals encarregats d'enlairar les dues veus i de sobreposar-se a la cridòria general són obres de Bernat Vivancos, que els va haver d'escriure amb certa urgència. 

Tres setmanes abans de començar la gira, Vivancos va rebre una trucada. Era la popular cantant, que li va explicar que necessitava com abans millor uns 'cors d'àngels' per a aquesta cançó. "La veritat és que al principi em va costar una mica d'entendre-ho", reconeix el músic. Sembla que JLO havia vist l'actuació de Rosalía versionant "Me quedo contigo", de Los Chunguitos, a la cerimònia de lliurament dels darrers Premis Goya, amb arranjaments de Bernat Vivancos i la participació del Cor Jove de l'Orfeó Català (tot i que no descartem que veiés la portada del número 46 de la revista 440Clàssica&Jazz, dedicada al músic i professor de Composició i Orquestració de l'Esmuc).

​"El que és interessant és que m'hagi triat per arranjar la música d'aquest moment tan apoteòsic, a mi que em dedico a fer una música molt concentrada i en principi més tancada destinada a un àmbit més especialitzat. Jo no soc arranjador, i encara menys em dedico a fer aquest tipus de música, però com en el cas de Rosalía, m'agrada que escoltin la meva música i em facin aquests encàrrecs. Et fa traspassar fronteres i és un contrast molt fort i interessant amb la meva feina quotidiana", reflexiona Vivancos.

"Tant a Rosalía com a Jennifer López els vaig dir que podia assumir les presses i les urgències, però que tinc el meu estil, i els va semblar bé", continua el músic, que ara mateix treballa, entre altres projectes, en un àlbum amb la cantant Núria Rial i violes de gamba, i també en la composició d'una sèrie de nou o dotze Responsoris de Setmana Santa que editarà, quan arribi el moment, Neu Records. "Això és a les antípodes de l'encàrrec de Jennifer López, és música sacra, a capel·la, molt concentrada. És un projecte a llarg termini", explica el músic.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais