Estrena

Alessio Arena s'alinea amb Miguel Poveda per recordar Lorca

El cantautor napolità resident a Barcelona estrena "El hombre que quiso ser canción", cançó que formarà part del seu nou disc, 'Atacama!' (Apogeo Records, 2019)

| 19/06/2019 a les 10:30h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, estrena, poesia, Lorca, Miguel Poveda, Alessio Arena, El hombre que quiso ser canción
Alessio Arena i Miguel Poveda a l'estudi
Alessio Arena i Miguel Poveda a l'estudi | Apogeo Records
Qui és escriptor, sovint no pot defugir de la vocació. Alessio Arena ho és. I tria els seus propis referents. Federico García Lorca és inspiració per la seva obra, i el nou treball Atacama! (Apogeo Records, 2019), que està a punt de presentar, ho demostra. Avui ens ensenya una de les cançons que formen aquesta nova referència on el cantant i escriptor italià ret homenatge al poeta i dramaturg andalús. I és que l'escriptor de Granada ja era present a la novel·la d'Arena La notte non vuole venire (Fandango Libri, 2018), la seva influència no abandona el músic resident a Barcelona.



"El hombre que quiso ser canción" és un cant d'amor a un poeta que va tenir per bandera la llibertat, la transformació i la renovació de la vida a través de l'art. Es tracta d'una cançó de bressol que canta amb una forta entrega emocional i amb molt de respecte cap a la figura de Lorca. A més, el poeta serveix de nexe amb el col·laborador especial que participa al singleMiguel Poveda. El cantaor de Badalona també va dedicar un disc al geni de les lletres andalús al seu treball Enlorquecido (Universal Music, 2018), i aquesta fascinació pel personatge és el que els ha unit.

 

Aquest nou senzill serveix de carta de presentació per al nou disc que el cantant italià publicarà aquest any. Atacama! serà el seu quart treball discogràfic, gestat durant quatre anys de manera itinerant entre Barcelona, Nàpols i Iquique (Xile). Producte d'aquesta mobilitat, l'àlbum serà un encontre de fusions i referències poètiques que ja comencem a percebre amb aquest primer tast que ens ofereix l'artista napolità. Haurem d'esperar per veure quines seran les dates de presentació d'Atacama!
 

Portada del senzill 'El hombre que quiso ser canción'


FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais