Estrena

Joan Garriga no abandona «La rumba»; estrenem la seva nova cançó

El garriguenc treu un nou EP aquest divendres 21 de juny amb Mariatxi Galàctic

| 20/06/2019 a les 15:30h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, estrena, rumba, rúmbia, Mariatxi Galàctic, Joan Garriga
Joan Garriga
Joan Garriga | Jordi Musquera
Quan algú té la metxa encesa, l'hi té per tota la vida. Joan Garriga no ha posat mai el peu al fre, tot i que els focus se li hagin acostat o allunyat en funció del moment. Dusminguet i La Troba Kung-Fú han estat els seus projectes més populars, però a través de la col·laboració amb altres projectes el garriguenc sempre ha estat en actiu. De fet, demà publica el seu primer EP amb la seva nova banda, Mariatxi Galàctic, i avui estrenem una de les cinc cançons que formaran aquest Nocturns de vetlla i revetlla (Fina Estampa, 2019).



Últimament Garriga ha estat immers en la banda sonora dels dos últims espectacles d'Oriol Broggi, Bodas de sangre i El alma buena de Se Chuan. L'EP que surt aquest 21 de juny és el primer que edita al seu nom; de tota manera a qui no li soni el nom de Joan Garriga és que no ha estat gaire atent a l'evolució de la música popular a Catalunya de les dues últimes dècades.

Els companys de viatge d'aquesta nova aventura són amics seus de mil batalles: Marià Roch al baix, Rambo a la bateria i Madjid Fahem (Manu Chao, La Ventura) a la guitarra. Si hi sumem l'acordió de Garriga, trobem una banda amb la instrumentació habitual dels grups del nord de Mèxic, que toca aquella mescla d'estils anomenada rúmbia. La rumba catalana i la llatina es donen la mà, de la mateixa manera que ho fan el vals i l'havanera o el dub i la polca. Com sempre, el músic parteix de l'arrel perquè en brollin noves músiques.

Entre els propers concerts del garriguenc n'hi ha un de ben especial, el que el tornarà a portar a la plaça Major de Vic durant el Mercat de Música Viva. A l'escenari on tants bons moments havia viscut amb les seves anteriors formacions, ara té l'oportunitat de tornar a propagar les seves festives cançons; serà el 20 de setembre.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais