Videoclips

Rosel, Parellada, Vives o Gonyalons són alguns dels passatgers de l'autobús de Toni Xuclà

Presentem el videoclip del tema "Apressem el pas" del guitarrista maresmenc

Toni Xuclà, dues arts i tres històries

| 25/06/2019 a les 10:30h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, Apressem el pas, Eva Kaué, Peter Vives, Toni Xuclà, videoclips, estrenes
Toni Xuclà i el repartiment del seu nou videoclip
Toni Xuclà i el repartiment del seu nou videoclip
Avui des d'Enderrock.cat estrenem el videoclip d'"Apressem el pas", tema de l'últim disc de Toni Xuclà. La cançó forma part del treball Shen Nü i altres tresors amagats (Picap, 2019), que es va presentar el 19 de maig en un espectacle a la Filmoteca de Catalunya. En aquesta cançó, Xuclà s'acompanya de la veu d'Eva Kaué, i al videoclip també hi apareixen altres estrelles convidades, com ara l'actor Peter Vives, la monja Sor Lucía Caram, la cuinera Ada Parellada o la periodista Laura Rosel.


Aquest videoclip explica el viatge d'un autobús amb uns passatgers molt especials, entre els quals Bea Talegón, Laura Rosel i Àngels Gonyalons. "La idea del videoclip la vam treure del text original de la cançó, Shijing, poema xinès del segle VII abans de Crist. Actualment estem vivint un moment convuls, en què ens hem de posar en marxa i apressar el pas en moltes direccions: medi ambient, llibertats, drets socials... El bus representa aquesta lluita comuna i cada persona que puja al vehicle representa una lluita personal", explica Xuclà. Per exemple, Vives, Gonyalons i Peyu representen la lluita a favor del planeta i la biodiversitat, Sor Lucía Caram representa la infància i Rosel la cultura i la seva importància dins la societat.

Shen Nü i altres tresors amagats reuneix tots els temes de la banda sonora de l'espectacle del mateix títol que es va presentar per primer cop el novembre de l'any passat Teatre Principal de Sabadell. El projecte barreja música en directe amb tres peces audiovisuals. Toni Xuclà és l'artífex d'aquesta obra on es mostren tres pel·lícules dels volts dels anys trenta en contextos molt diferents: Shen Nü (Shangai, 1934), El més sublim (Costa Brava, 1926) i Sanko i el pop (Japó, 1934). Són tres peces mudes que se sonoritzen amb la música composta pel maresmenc. Entre les dues arts hi trobem un equilibri, metre l'obra pretén parlar de tresors, de la bondat, de l'amor i de la família.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais