Videoclips

Viatgem a Algèria amb l'estrena de Cafè d'Alger

"Mustafà català" és la primera cançó d'aquest trio format per Massinissa Aït Ahmed, Marc Serrats i Yacine Belahcene

| 26/06/2019 a les 14:15h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, Jordi Rexach, Meritxell Gené, Laia Pedrol, Badabadoc, Xerramequ, Carles Belda, Cafè Alger, Marc Serrats, videoclips
El trio Cafè d'Alger es presenta amb un videoclip del tema
El trio Cafè d'Alger es presenta amb un videoclip del tema | Café d'Alger
La rutina no forma part de la vida de Marc Serrats. De naturalesa inquieta, el músic i productor ha iniciat múltiples projectes durant la seva carrera i sempre ho ha fet rodejat de destacats col·laboradors. Dijous Paella, Xerramequ i Feliu Ventura en són un exemple. Amb tots ells ha explorat músiques que s'alimenten d'influències ben diverses, i just ara s'ha endinsat en el projecte Cafè d'Alger, que reivindica la música tradicional algeriana; tot un repte per introduir-se en els ritmes àrabs que s'inicia amb la cançó "Mustafà català", que estrenem avui acompanyada d'un videoclip.


La banda està formada per tres músics: Massinissa Aït Ahmed (veu, mondol algerià i bendir), Yacine Belahcene (veu, darbuka i riq) i el mateix Marc Serrats (veu i guitarra elèctrica). Amb la intenció d'inspirar-se en la música nord-africana per fer creacions pròpies, el projecte es basa en repertori de la música chaâbi algeriana per treure'n composicions pròpies. Les lletres en català, francès, àrab i amazic es combinen amb el rocksteady per formar l'ambient festiu que ja és insígnia de Serrats.

Aquesta primera cançó que podem sentir de Cafè d'Alger és una versió d'una composició original de Bob Azzam que José Solà va versionar en català amb la veu de Rudy Ventura als anys seixanta. En aquest tema hi participa Carles Belda, un acompanyant de luxe ja habitual en les produccions de Serrats. A més, també hi trobem les veus de Meritxell Gené i Laia Pedrol i les aportacions de Jordi Rexach 'Mante' al contrabaix i la guitarra. "Aquesta cançó la vam recuperar amb Carles Belda, quan tots dos tocàvem plegats a El Belda i el Conjunt Badabadoc. Em va semblar una bona opció convidar-lo, ja que ell havia tingut primer la idea de tocar-la", afirma el músic. 

El vídeo respira un aire casolà i fresc, com fos una reunió d'amics músics. Ha estat enregistrat als estudis Cal Gravadet de Sant Quirze del Vallès durant les sessions de gravació del tema. L'espontaneïtat que desprenen les imatges és la mateixa que transmet la música que fan, de caire popular, nascuda als carrers i recuperada ara per uns músics que se la fan pròpia i personal. 

El grup té previst fer diversos concerts per presentar el seu espectacle. Els més imminents són el 29 de juny a Calaf i el 10 de juliol a Barcelona.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais