Festivals

Martorell no afluixa el PAS

El Pont del Diable serà l'emplaçament on se celebrarà la sisena edició del festival

Maruja Limón, Mònica Green i Grupo Compay Segundo són alguns dels artistes que hi actuaran

| 27/06/2019 a les 16:45h
Especial: Festivals
Arxivat a: Enderrock, Festival PAS, Martorell, Maruja Limón, Luísa Sobral, Mónica Green, Grupo Compay Segundo, Flore M, Xiula, Xics’n’Roll, festivals, PAS
Maruja Limón actuen la nit del 6 de juliol al festival
Maruja Limón actuen la nit del 6 de juliol al festival | Xavier Mercadé
El festival PAS (Pont de les Arts Sonores) és la gran cita musical de l'estiu a Martorell. La d'aquest any és la sisena edició, que se celebrarà del 5 al 20 de juliol amb música per a tots els públics i gèneres. Els tres primers caps de setmana de mes, la població del Baix Llobregat s'omplirà amb un reclam de concerts gratuïts de gran varietat i qualitat al voltant del Pont del Diable.

Pel que fa a les dates dels concerts, l'Orquesta del Reial Cercle Artístic de Barcelona protagonitzarà el tret de sortida del festival el dia 5 de juliol amb l'espectacle 80's Symphonic, on interpreten clàssics del pop d'aquella dècada. Després del seu recital, donaran pas els dies següents a grups com Maruja Limón (6 de juliol), Luísa Sobral (12 de juliol), Mónica Green (13 de juliol) i Grupo Compay Segundo (19 de juliol). El blues-soul de Flore M tancarà l'edició d'enguany amb un concert el dissabte 20 de juliol que promet invocar l'esperit d'artistes com Ray Charles o Etta James.

L'espai Petit PAS també oferirà dos concerts dedicats al públic infantil perquè tota la família pugui gaudir de la música en un horari amistós per als més petits. Xiula (13 de juliol) i Xics n' Roll Band (20 de juliol) oferiran els seus concerts a les 20 h, abans que comencin els concerts de Mònica Green i Flore M.

Més enllà de la música
Els concerts no són les úniques activitats que ofereix el PAS. Les exposicions i la gastronomia transcendeixen la part musical d'un esdeveniment que guanya adeptes any rere any. Per a l'edició 2019, a les confirmacions musicals s'hi afegeixen dues exposicions fotogràfiques: ¡Cuba va!, del fotògraf d'Enderrock Juan Miguel Morales (oberta del 5 de juliol al 4 d'agost), i Xaus, censura del desig, de Jaume Muxart (que s'inaugurarà l'11 de juliol). A banda, el PAS Lounge ampliarà l'oferta gastronòmica amb un espai al costat de la zona de concerts.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais