Actualitat

Joan Dausà es pren un descans

El cantant santfeliuenc farà una aturada fins a la meitat del 2021 per agafar aire i preparar el nou disc

L'ànima del Mediterrani, la nova protagonista d'Estrella Damm

| 03/07/2019 a les 15:30h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, Actualitat, Ara som gegants, Joan Dausà, actualitat
Joan Dausà
Joan Dausà | Xavier Mercadé
Joan Dausà acaba d'anunciar la seva aturada dels escenaris catalans fins a meitat de l'any 2021. El compositor de la cançó d'enguany de l'anunci estival d'Estrella Damm es pren aquest temps de pausa per preparar el quart disc d'estudi i recuperar forces després d'una gira molt intensa amb més de seixanta concerts, més de trenta mil entrades venudes i nits inoblidables com les de Cap Roig, Pedralbes o la de presentació al Tibidabo.

Per tancar la gira Ara som gegantsDausà ha decidit fer cinc últims concerts a final d'enguany i principi del 2021 a diversos emplaçaments especials per a ell. Aquest final de gira el portarà a l'auditori La Llotja de Lleida, l'Auditori de Girona, el Teatre Monumental de Mataró, el Teatre Fortuny de Reus i el Teatre Auditori de Sant Cugat del Vallès. Les entrades per a aquests concerts es posaran a la venda demà dijous 4 de juliol.

La gira que tanca Joan Dausà és la del seu tercer disc d'estudi, Ara som gegants (Promo Arts, 2018), considerat per crítica i públic el millor de la seva discografia. L'artista santfeliuenc ha guanyat el premi Enderrock al millor artista del 2018 i el premi Enderrock del públic al millor disc de cançó d'autor de l'any. L'any 2012 va publicar el seu primer disc, Jo mai mai (Satélite K), i el 2014 va treure el segon disc d'estudi, On seràs demà? (Right Here Right Now). A més de la seva carrera als escenaris, ha estat l'encarregat de crear la banda sonora de Barcelona nit d'hivern, Barcelona nit d'estiu i de l'anunci d'aquest any d'Estrella Damm.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais