Estrenes

Estrenem la nova cançó de TMN, «Baula»

El duet tarragoní presenta el single del que serà el seu nou disc, 'La Crida'

| 04/07/2019 a les 13:46h
Especial: Estrenes
Arxivat a: Enderrock, TMN, estrenes, Baula
TMN
TMN | Arxiu del grup
L'underground és un ambient on tot està permès i tot és possible. És un espai de creació i experimentació, i TMN aprofita aquest context idoni per crear música electrònica original i amb lletres al·legòriques. Des d'Enderrock.cat presentem el seu nou tema, "Baula".



La cançó barreja ritmes electrònics molt marcats amb una lletra magnètica, com un mantra. Segons Sara Alija, cantant i lletrista, la cançó parla sobre la societat i les cadenes que la formen. Tal com explica la vocalista, nosaltres som les baules de les cadenes però ningú es qüestiona "si som la baula correcta per a aquesta cadena o si la cadena representa el moment en el qual ens trobem". "Potser no estem preparats per ser la baula que la societat espera, potser no volem formar part de la cadena en la qual se'ns inclou. I la voluntat de sortir d'aquesta cadena provoca que acabis sent perseguit", afegeix. Aquesta cançó és el single del nou disc, La Crida (Gravity Records, 2019), del duet tarragoní, que sortirà el 6 de setembre d'enguany i ha estat produït per Eric Fuentes.

TMN està format pel músic Juan Antonio Moreno i la cantant Sara Alija. Moreno és membre de Zien Años, trio de música experimental, i ànima del col·lectiu artístic Junkie Python. Per la seva part, Alija és l'encarregada d'escriure les lletres de les cançons a més d'interpretar-les amb la seva poderosa veu. El duet tarragoní va publicar la seva primera referència en format d'EP, Desaparezca Ud. Aquí (autoeditat, 2016). Des de llavors han fet gira per l'escena local, telonejant bandes com ara Hidrogenesse o Cycle. Ara mateix ja tenen algunes dates programades per presentar el seu disc, com el 19 de juliol a Altafulla o el 13 de setembre a les Festes de Santa Tecla de Tarragona.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais