ACTUALITAT

L'Acadèmia Catalana de la Música presenta els finalistes als I Premis Alícia

Jordi Savall rebrà el guardó a la Trajectòria

Rosalía i Clara Peya, entre les propostes més nominades

Grup Enderrock és finalista en la categoria de Periodisme Musical

| 09/07/2019 a les 19:49h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, Rosalía, Acadèmia Catalana de la Música, Jordi Savall, premis alícia, clara peya
Imatge il·lustrativa
L'Acadèmia Catalana de la Música ha fet públics els finalistes de la primera edició dels Premis Alícia en les seves onze categories d'aquestes premis, a partir de les dues primeres rondes de votació realitzades entre els acadèmics. A més, la Junta Directiva de l'Acadèmia ha decidit atorgar el Premi a la Trajectòria al músic igualadí Jordi Savall per l'"excel·lència creativa, interpretativa i professional així com per l'ampli reconeixement internacional i el desenvolupament d’una gran tasca pedagògica i social".

Des d'aquest moment, els socis de l'Acadèmia estan cridats a votar els guanyadors, que seran anunciats en la gala de lliurament, la qual se celebrarà al Teatre Atlàntida de Vic, coincidint amb el Mercat de Música Viva, el proper 21 de setembre.

Les propostes més nominades han estat les encapçalades per dues dones: Rosalía i Clara Peya, ambdues amb quatre nominacions. A banda del Premi Alícia a la Trajectòria, Jordi Savall ha estat nominat en dues categories més.

Entre els finalistes, en la categoria de Periodisme Musical, ha estat nominat el Grup Enderrock, qui precisament acaba de celebrar els 25 anys de vida de la seva publicació bandera, la revista Enderrock. Altres finalistes d'aquesta categoria són les revistes Mondo Sonoro i Revista Musical Catalana, i el periodista barceloní Jordi Turtós.


FINALISTES I PREMIS ALÍCIA DE L'ACADÈMIA CATALANA DE LA MÚSICA

AUTORIA
- Benet Casablancas i Rafael Argullol per L'enigma di Lea
- Clara Peya per Estómac
- Raquel García Tomás i Helena Tornero per Je suis narcissiste
- Rosalía Vila, Pablo Díaz i Antón Álvarez per El mal querer
 
INTERPRETACIÓ
- Coetus
- Judit Neddermann
- Quartet Casals
- Sílvia Pérez Cruz

INTERDISCIPLINA:
Suite TOC Núm. 6, una producció de Les Impuxibles i la Sala Beckett amb música de Clara Peya 
Maremar, una producció de Dagoll Dagom amb arranjaments i noves creacions d'Andreu Gallén, inspirat en la música de Lluís Llach
- Festival Mixtur
Je suis narcissiste, una producció d'Òpera de Butxaca i Nova Creació, Teatre Lliure, Teatro Español i Teatro Real, amb música de Raquel García Tomás.

TALENT EMERGENT
- Balkan Paradise Orchestra
- Kebyart Ensemble
- Lluc Casares
- Magalí Sare

PRODUCCIÓ DISCOGRÀFICA
El mal querer (Sony) de Rosalía
Estómac (Satélite K) de Clara Peya
Llull: Òpera en un pròleg i dos actes (Música Global Discogràfica) de la Simfònica de Cobla i Corda de Catalunya
Som (RGB Suports) d'Els Pets 

DIRECTE
- Clara Peya
- Jordi Savall per Rutes de l'esclavatge
- Rosalía
- Sílvia Pérez Cruz i Marco Mezquida

PROJECTE SOCIAL
- Escola de Música i Centre de les Arts d'Hospitalet (EMMCA)
- Festival Esperanzah
- Vozes
- Xamfrà, Centre de Música i Escena del Raval per Centre de Música i Escena per la Inclusió Social

PROJECTE EDUCATIU
- Cantània
- Escola de Música i Centre de les Arts d'Hospitalet (EMMCA)
- Taller de Músics
- Vozes

INTERNACIONALITZACIÓ
- Festival Sónar
- Jordi Savall
- Quartet Casals
- Rosalía

PERIODISME MUSICAL
- Grup Enderrock
- Jordi Turtós
- Mondo Sonoro
- Revista Musical Catalana

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais