Sona9

Grup de Reforç, de camí a la psicodèlia

El jove grup de Vilassar de Mar es postula al Sona9 amb un pop que s'acosta a sonoritats evocadores i misterioses

| 03/08/2019 a les 15:00h
Especial: Sona9
Arxivat a: Enderrock, Grup de Reforç, Sona9, Sona9 2019, Vilassar de Mar
Grup de Reforç
Grup de Reforç | Carles Rodríguez
Àngela Balcells i Pere Almera, dos veïns de Vilassar de Mar, decideixen formar una banda on poder donar cabuda a les cançons que fins aleshores estaven component per separat, sumant al guitarrista Jordi Font i al baixista Camil Piqué. Amb la seva proposta creuen en el poder transformador del missatge de les cançons; i per això, han muntat una banda amb un estil costumista, al·lucinat i ple de malaptesa mil·lennista.

Fan cançons que comparen amb els llibres d’en Teo, per la seva senzillesa. Escriuen lletres quotidianes des d’un punt de vista lúdic, amb tocs de realisme màgic. Cada cançó creada beu de diversos referents i sobretot dels que escolten en el moment de fer-la. Actualment 
senten admiració per artistes com Stereolab, Joan Miquel Oliver i El Petit de Cal Eril.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais