Festivals

Cantilafont o com descentralitzar la cultura

El festival del Lluçanès se celebrarà aquest dissabte 20 de juliol i hi actuaran artistes com Enric Montefusco, Pau Vallvé o Clara Peya

| 18/07/2019 a les 12:00h
Especial: Actualitat
Arxivat a: Enderrock, Lauren Nine, Playback Maracas, Clara Peya, Enric Montefusco, Pau Vallvé, festivals, Cantilafont
Públic del Cantilafont
Públic del Cantilafont | Eva Freixa
Acostumats a ubicar la cultura en centres neuràlgics urbans on hi passa de tot, ens sorprenem quan trobem rebrots descentralitzats a altres punts del territori. El Cantilafont és un exemple d'aquest esperit que ens diu que la música, i la cultura en general, estan arrelats arreu i que només amb una mica d'iniciativa es poden fer arribar propostes interessants per a tothom independentment de la regió geogràfica on et trobis.

La voluntat d'aquest humil festival del Lluçanès és reivindicar que la cultura no té fronteres, redescobrint racons oblidats i posar-los en valor. Aquest any Oristà serà el poble que acollirà aquest festival de petit format, cada edició se celebra a una localitat diferent del Lluçanès. El festival té un cartell format per circ i música, intercalant els dos tipus d'espectacles per fer les delícies tant dels més grans com dels més menuts de la casa.


Musicalment, obrirà la vetllada Lauren Nine amb la seva proposta que fusiona rap i jazz i on ella mateixa rapeja i toca el saxo. Clara Peya continuarà amb el seu piano rabiós i compromès per presentar l'últim disc, Estómac (Satélite K, 2018). Quan el sol es pongui, serà el torn d'Enric Montefusco que tindrà el privilegi d'interpretar les seves cançons d'autor polítiques, èpiques i corejables en un dels millors moments del dia.

Tot seguit arribarà un dels plats forts de l'edició d'enguany amb el concert de Pau Vallvé que presentarà el seu últim disc Life vest under your seat (autoeditat, 2019) a més de repassar altres cançons memorables del seu extens repertori. La nit donarà pas a la matinada amb Will and The People que aportaran el toc internacional al festival osonenc. La banda anglesa, que triomfa a Holanda, portarà la seva música inclassificable, que beu del reggae i el grunge, a parts iguals.

Per tancar la jornada, el Cantilafont s'ha reservat un gran final de festa a càrrec de Playback Maracas i DJ Eneida Fever! El duet barceloní de veus robotitzades s'encarregarà de fer ballar el públic amb un espectacle d'infart amb beats vertiginosos i uns efectes lumínics hipnòtics. La DJ Eneida Fever! col·locarà el colofó a més de deu hores de música i circ amb una proposta eclèctica.

Pel que fa al circ, el Cantilafont comptarà amb artistes com Yldor Llach i la seva bicicleta, Joan Català i el seu espectacle Pelat, a més de la col·laboració d'Amer i Àfrica circ Cia que barregen acrobàcies impossibles amb humor.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais