Sona9

Joe Pask, «indie» sense processar

El projecte del cantautor alcoià Josu Miró és un dels classificats pel Sona9 2019

| 04/08/2019 a les 15:00h
Especial: Sona9
Arxivat a: Enderrock, Sona9, Joe Pask, Sona9 2019, Alcoi, EDR Valencià
Joe Pask
Joe Pask | Carles Rodríguez
Des d'Alcoi, energia i tendresa ens arriben de la mà de Joe Pask. Aquest jove grup no defuig de l'essència pop-rock americana, en ells hi podem trobar un format elèctric i potent, o també arestes acústiques al més pur estil Bob Dylan de l'època més folk.


Han sigut guardonats amb el Premi Ovidi Montllor al Millor disc de rock de 2018 amb el treball Salt (autoeditat, 2018). La seva trajectòria s'inicia el 2015 amb les primeres maquetes, però ja poden dir que han trepitjat l'escenari del Concerts de Vivers o el del Festival de les Arts a València.

Al guitarrista i vocalista Josu Miró, l'acompanyen Andreu Vidal (baix), Dani Serra (bateria) i Martín A. Ivars (guitarra i veus). Els seus gustos, tot i ser variats, van alineats amb bandes com The National, Death Cab For Cutie, Pau Vallvé o American Football.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais