Sona9

Koalanú van més enllà de la puresa

El grup figuerenc participa al Sona9 amb un original estil on convergeixen influències de tota mena

| 07/08/2019 a les 15:00h
Especial: Sona9
Arxivat a: Enderrock, Figueres, Sona9 2019, Koalanú, Sona9
Koalanú
Koalanú | Carles Rodríguez
Koalanú una altra banda del Sona9 2019 que tammbé ve de Figueres, aquesta vegada la capital de l'Alt Empordà ha vist néixer una potent comunió entre el rock i l'ska. Amb sonoritats que ens podrien recordar sovint a The Police, es presenten al Sona9 amb L’altra cara (La Cúpula Músic, 2018). Un disc que suposa tot un amalgama dels estils que els han alimentat amb els anys. 


Beuen de molts gèneres diferents, des del reggae i el rock californià fins al jazz, passant per la música popular i el rock i ska estatals. Així mateix, també es declaren fidels als clàssics com The Beatles o Pink Floyd.

El grup ha participat en diferents concursos per tal de donar-se a conèixer i ha anat creixent als escenaris des dels orígens el 2014. Gerard Pujadas (veu i guitarra), Aleix Costa (guitarra solista i veus), Xènia Costa (teclat i veus), Èric Jiménez (bateria i veus) i Carlos Espinoza (baix) formen aquest quintet gironí.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais