Sona9

Keila Elm, de Girona a Irlanda

La cantant participa en el concurs Sona9 barrejant la música celta amb un pop minimalista i divertit

| 08/08/2019 a les 15:00h
Especial: Sona9
Arxivat a: Enderrock, Keila Elm, Sona9, Sona9 2019, Girona
Keila Elm
Keila Elm | Carles Rodríguez
La gironina Keila Elm és una de les artistes classificades pel Sona9 2019. Cantautora i il·lustradora, és amant dels contes, el cafè, les històries i estudia violí des dels 8 anys. La bandautora practica pop-folk combinat amb tocs de música irlandesa i lletres que fan pensar i somriure. Violins, whistles i mandolines en conformen la identitat de l'estil.


Als 18 anys, aquesta compositora va iniciar una banda amb alguns amics i familiars, anomenada PapelMache. Ara, amb quatre discos autoeditats i dos EP's de Nadal, es presenta amb aquest projecte en solitari de cançons en català. 

Artistes com The Oh Hellos, Ed Sheeran o Mumford & Sons són algunes de les preferències de la cantant gironina, tot i que en territori local destaca Sanjosex i Manel. En aquest projecte, són al seu costat, Loida Olmo (violoncel, carilló i veus), Judit Pujol (mandolina, acordió, piano i tin whistles), Pau Aragó (bateria i percussió), Benji Galvez (baix i contrabaix) i Edwin Puerto (guitarra acústica).

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais