Sona9

El cant de pau de Maria Jaume Martorell

La mallorquina presenta al Sona9 una de les propostes més intimistes del concurs d'aquest any

| 09/08/2019 a les 17:00h
Especial: Sona9
Arxivat a: Enderrock, Lloret de Vistalegre, Sona9 2019, Sona9, Maria Jaume Martorell
Maria Jaume Martorell
Maria Jaume Martorell | Laura G. Guerra
La cantautora mallorquina Maria Jaume Martorell oscil·la entre la cançó independent, el folk i el pop minimalista. Tota sola es presenta al Sona9 amb música d’autor sincera, amb un fort pes líric en cada cançó i una presentació malencònica innegable.


Fa un any i mig que la mallorquina va començar a ensenyar les seves cançons, de moment ja ha format part del cicle de concerts Músiques Mínimes 2019. Va guanyar el concurs acústic del MoboFest 2019, i a més ha col·laborat amb Salvatge Cor a la cançó “Flor de fusta”, que formarà part del proper treball discogràfic del grup.

Una de les clares i admirades fonts d’inspiració de l’artista és Nick Drake, en la mateixa línia, però, podem citar a Sixto Rodríguez o Sufjan Stevens. Pròxims a casa seva, té com a referències Pau Vallvé o Miquel Serra, entre altres.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
El mercat digital, representa el 75% de les vendes | Per contra, la facturació global de la indústria discogràfica catalana encara ha perdut el 2018 un 2,4% | El rànquing de catalans més venuts del 2018 està liderat pel 'Disc de la Marató', Manolo García, Sergio Dalma i Rosalía | Els discos en català més venuts han estat Alfred García, Els Catarres, Doctor Prats i Els Pets | El rànquing d''streaming'
 està encapçalat per Txarango, Dàmaris Gelabert i Joan Dausà
Imatge il·lustrativa
Amb la hipercompetència de festivals i el vell format de Festa Major, les empreses d'ARC tenen un descens de públic i bolos, 
tot i consolidar el model amb una facturació positiva | Els festivals moderen el creixement d'assistents dels darrers anys | Les sales s'han reactivat amb una reconversió sectorial que ha permès un increment de públic i concerts
Imatge il·lustrativa
El públic de la música en directe augmenta del 40 al 46% | Contràriament, el consum de grans festivals i certàmens decau (del 40% al 36%) | El públic prefereix concerts de proximitat i cartells més exclusius
Imatge il·lustrativa
La presència d'artistes emergents en els principals festivals es manté en un 34% | Les programacions en llengua catalana arriben a un 24%
Imatge il·lustrativa
L'Anuari de la Música 2019 dedica el tema central a les dones en la indústria de la música | La presència femenina en la indústria musical catalana és del 33%, amb sols una tercera part de dones a escoles, festivals i indústria | La publicació dona veu en el 80% de les seves col·laboracions a dones de la indústria musical per fer-ne visible el paper i el canvi que estan produint a l'hora de conquerir més espais